honda legend - strona główna

Pełna wersja: R12 a R134a jak rozpoznać
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam wszystkich ! sprawa dotyczy gazu w klimie. mam hondę z 91 roku i wg danych powinna być jeszcze na r12, ale auto zostało sprowadzone w zeszłym roku z Niemiec (a tam wszystko jest ponoć na tip top), gdzie w 1995 roku oficjalnie wycofano ten gaz ze sprzedaży, więc przez 15 lat ktoś musiał jakoś nabijać klimę. Stąd mój wniosek, że klima mogła zostać przerobiona. Da radę jakoś to rozpoznać?
Jak przerobiona ze starego typu na nowy to na zaworkach powinny być przejściówki.
Oczywiście brak przejściówek o niczym nie świadczy bo są chyba sposoby żeby nabijać nowym czynnikiem przez zaworki starego typu.
Dodam jeszcze, ze nie jest wykluczone, ze w ukladzie masz jeszcze oryginalny czynnik r12. Zwlaszcza jesli auto nie mialo przygod wypadkowych.
Np. w Civicu '98 mojej zony nie bylo jak dotad koniecznosci uzupelnienia czynnika (od nowosci).
Chlodzi nieustannie tak samo - i to jest kolejna piekna cecha aut spod znaku H.
u mnie chłodzi fajnie, ale wydaje mi się że mogłoby być lepiej...problemem jest charakterystyczny zapach, a mówiąc ściślej smród Język
To moze wystarczy wyczyscic parownik od spodu specjalnym preparatem? 15 minut i bedzie po zapaszku.
To moze wystarczy wyczyscic parownik od spodu specjalnym preparatem? 15 minut i bedzie po zapaszku.
kup preparat do odgrzybiania parownika przeczyść parownik i wymień filtr kabinowy jeśli masz (ta węglówka jak się zużyje to śmierdzi ):ok:

kolega Marcin w linku opisał co i jak


http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=654
a jak dostać się do parownika? nie trzeba czasem zdejmować całej deski rozdzielczej? bo tego chciałbym uniknąć...
W linku ktory wkleil croftmax powyzej, masz wszystko krok po kroku opisane razem ze zdjeciami. Nie trzeba rozbierac calej deski Uśmiech
tylko, że w tym linku nie ma słowa o parowniku tylko o filtrze, którego prawdopodobnie i tak nie ma w moim aucie
Stron: 1 2