KA9 3.5 V6 2000 by sova - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Nasze Auta (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=53) +--- Dział: Samochody Honda/Acura Legend/RL (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=44) +--- Wątek: KA9 3.5 V6 2000 by sova (/showthread.php?tid=3267) Strony:
1
2
|
KA9 3.5 V6 2000 by sova - sova - 03-30-2016 Trochę siedzę już na forum i z KA9 w garażu, więc postanowiłem w końcu założyć swój temat w tym dziale;] Hondę kupiłem w maju 2014r. Model: KA9 Rok produkcji/pierwsza rejestracja: grudzień 1999, modelowo (po VINie) rocznik 2000, pierwsza rejestracja styczeń 2000 w PL. Przebieg: aktualnie 224 000 (przy zakupie było ok. 205k). Skrzynia: Automat Kolor: Vermont Green Pearl + jasne skóry Silnik: 3.5 V6 + LPG (Stag Premium) Który właściciel: wg karty pojazdu jestem bodajże 5 lub 6 właścicielem, wiem dużo, ale pierwsza jazda tym autem sprawiła że rozsądek przegrał z chciejstwem ;] poprzedni właściciel miał ją 4 lata. Od zakupu zrobione (mniej więcej chronologicznie): Kompletny rozrząd, wszystkie rolki, paski, termostat, pompa AISIN (części od pawelszczecin, robota VTEC Łódź) Nowe Tarcze Zimmermann 300mm i klocki przód Nowe Sworznie górnych przednich wahaczy (zamienniki) + regulacja zbieżności kół przednich Wymieniony końcowy tłumik na dorabiany pod wymiar + nowe wieszaki Nowe filtry gazu + regulacja Wymienione amortyzatory tylne na oryginalne używane + nowe OEM tuleje amorków + nowe, twardsze sprężyny od Mercedesa 200D (trochę węższe ale podeszły) + nowe górne gumy na sprężyny do amorków. Nowa oba górne tylne wahacze (zamienniki) Komplet nowych świec Denso Wypolerowane lampy Nabita klima + odgrzybianie Zmienione kierunki boczne na białe Nowe Tarcze, klocki i szczęki ręcznego + nowe gumki tłoczka - tył komplet, zamienniki Nowe łączniki stabilizatora tył komplet, zamienniki Nowa sonda lambda Denso DOX0109 (strona kierowcy) Wymiana kompletu cewek 3 pinowych na używki (silnik lepiej ale nadal nierówno pracował po wymianie sondy lambda, wymiana cewek załatwiła problem). Zregenerowany prawy tylny wahacz podłużny (ten z regulacją zbieżności na motylku) - czeka na wymianę, jak uporam się ze śrubą;] + oczywiście olej z filtrem co rok lub 10kkm (Liqui Moly MoS2 10W40). + filtr powietrza wymieniany co ok 10kkm Plany: Regulacja zbieżności tyłu po wymianie prawego wahacza (zrobione - 07.2016) Lewy tylny czujnik ABS - kombinacje z czujką z Mazdy lub zakup nowego czujnika (czujnik ABS z mazdy zamontowany, ABS widać, że działa ale kontrolki VSA i ABS świecą dalej). Uszczelnienie pomiędzy silnikiem a skrzynią - trochę się poci, nie ma tragedii, oleju nie dolewam pomiędzy wymianami. Nowe felgi na lato (17) + opony Naprawa klimatyzacji - po zimie 2015r. przestała mi chłodzić i muszę oddać do serwisu klimy (samo nabicie nic nie zmienia). (zrobione 08.2016 - przewód sprężarki i bezpiecznik termiczny w rezystorze dmuchawy) Nie działa mechanizm prawej tylnej szyby - do sprawdzenia/naprawy. Odświeżenie wnętrza, skór Niewielkie poprawki lakieru + może polerka całości. Zdobycie ramki do filtra kabinowego (brak, a miejsce jest i sam filtr mam). Radio 2DIN Alpine Car Play Fotki: Na razie biednie, 1 fotka niedługo po zakupie (w tle moja była Civic Coupe 5gen), przed polerką reflektorów i halogenów. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - Legend95 - 03-30-2016 powodzenia w realizacji planów ładnie zwlekałeś, ze swoim coming outem, prawie 2 lata RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - sova - 03-30-2016 Lepiej późno niż wcale Trzeba będzie nad Hanią jeszcze popracować i kasy w nią włożyć, ale nie ma pośpiechu. Jeździć jeździ. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - Bonio86 - 04-05-2016 Felgi masz z przedlifta RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - sova - 04-05-2016 Wiem Felgi, które przed zakupem myślałem, że są kołpakami, bo tak w sumie wyglądają na zdjęciach z daleka ;] Ale w sumie już się do nich przyzwyczaiłem, zostaną na zimówki, a na lato inne większe są w planach. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - pawelszczecin - 09-17-2016 Fajna kompilacja zielona butelka plus jasne wnętrze. Auto doinwestowane w dobrych rękach. Powodzenia i czekam na fotki. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - Mateusz - 09-18-2016 Ładna jest z tym set upem przebieg udokumentowany ? Wewnetrzne nadkola ruda zjadła? Tarcze kotwiczne masz całe? Miałem z tym problem. Zrób detaling budy będzie mega. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - sova - 09-18-2016 Przebieg niestety nie udokumentowany, więc trudno mi określić ile ma w rzeczywistości. Mam jaką mam, trzeba ją doprowadzić do stanu idealnego i przebieg będzie mniej ważny;] Pozbywać się jej nie zamierzam - zbyt dużo już włożonej pracy a jeszcze sporo przede mną. Ostatnio sam regenerowałem prawy przedni tłoczek - był zapieczony konkretnie aż mi po 15k km zjechało klocki. Przy okazji wymieniłem komplet klocków na przodzie. Kupiłem zapas płynu chłodniczego - niedługo będę wymieniał i przepłukiwał cały układ i tym samym koniec pracy nad układem hamulcowym - wymienione na obu osiach tarcze, klocki + ręczny i płyn hamulcowy. Wewnętrzne nadkola trzymają się dobrze, widzę małe ognisko rdzy przy tylnym prawym kole zaraz nad progiem - próg cały i na masce pod grillem widać trochę rdzy od środka. Jak robiłem tylne hamulce kompletne (tarcze, klocki i ręczny) to tarcze kotwiczne przeczyściłem porządnie szczotką drucianą - było trochę nalotu rdzawego, ale nie ma tragedii. Pomalowałem je dodatkowo podkładem antykorozyjnym i spryskałem lakierem. Na przodzie rdzy nie widać. Klima zrobiona po dwóch awariach: jedna to kabel zasilający do sprężarki (poluzował się i przetarł o półośkę - koszt naprawy 50 zł) a druga awaria to bezpiecznik termiczny w rezestorze dmuchawy (koszt naprawy 1 zł - klima chłodzi aż za dobrze. Czynnik napełniany w ubiegłe lato - sprawdzany w tym roku i ciśnienie prawie bez zmian, więc tylko odgrzybianie było. RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - Mateusz - 09-19-2016 Też miałem problem z zapieczonymi prowadnicami zacisku ale mam przed lifta w 1997r faktura z hondy na 145tys to tak dla poprawienie humoru RE: KA9 3.5 V6 2000 by sova - sova - 12-16-2018 Auto będzie na sprzedaż niedługo, raczej z przeznaczeniem na części zapewne - trochę mankamentów ma jeszcze do zrobienia i więcej się na niej zarobi sprzedając na części. Auto jeździ oczywiście, ale do zrobienia jest jeszcze m.in.: - tylny dolny wahacz prawy (ten z tuleją po jednej i sworzniem po drugiej stronie) - lewy tylny czujnik ABS (mam z piastą całą kupiony z autoczęści jako sprawny, ale za dużo roboty z wymianą samodzielnie). - instalacja LPG do przejrzenia (przy niskich obrotach czuć wypadanie zapłonu), na benzynie wszystko gra (zawory sprawdzone w ASO, świece nówki DENSO, komplet cewek sprawdzonych). - jest jakiś minimalny wyciek pod silnikiem nadal nie ruszony (oleju nie ubywa). - minimalne ślady korozji (na masce, na tylnich nadkolach). Do auta włożone od zakupu sporo gotówki, ale potrzebuję czegoś mniejszego niestety jako drugie auto. |