ALB/ABS - kontrolka - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KA8/KA7 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: ALB/ABS - kontrolka (/showthread.php?tid=480) Strony:
1
2
|
ALB/ABS - kontrolka - Legend95 - 05-27-2009 Sprawa dotyczy Hondy Legend 3.2 automat z 95'a chodzi o nieszczęsną kontrolkę systemu ABS. Wszystko wygląda mniej więcej tak: Samochód dość dlugo stał z wypiętym akumulatorem, dziś celem przejażdżki akumulator został podpięty i nic nie zapowiadało problemów. Po przejechaniu niedużej odległości zaświeciła się kontrolka systemu ABS. Nie pomogły groźby i prośby ani wyłączanie silnika,ani wyciąganie bezpiecznika ALB2, więc postanowiłem zrobić diagnostykę. Zmostkowałem kostkę serwisową pod schowkiem i po przekręceniu kluczyka wyświetliło mi tylko raz lampką ABS na ok. 1 sekundę po czym kontrolka ABS zgasła. O ile dobrze interpretuję błąd jest to kod błędu numer 1 bez subkodów co oznacza: 1)motor fuse - sprawdzone-bezpiecznik OK 2)motor relay-przekaźnik jest też OK 3)pressure switch - tu procedura mówi o sprawdzeniu przejścia w kostce 2pin odpowiedzialnej za przełącznik cisnienia- niestety u mnie nie ma przejścia co oznacza usterkę tego "przełącznika". Procedura zaczyna się od interpretacji błędu: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atfinley.com/service/index.php?x=0001&y=723&z=2690&r=">http://www.atfinley.com/service/index.p ... &z=2690&r=</a><!-- m --> jako, że jest to błąd nr 1 kolejna strona jest również następnym krokiem w naszym postępowaniu: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atfinley.com/service/index.php?x=0001&y=724&z=2690&r=">http://www.atfinley.com/service/index.p ... &z=2690&r=</a><!-- m --> no i tu mma pewne wątpliwości-pompa po zwarciu na krótko chodzi ładnie i cicho - jeśli się tak dzieje manual sugeruje jej odpowietrzenie i sprawdzenie ponownie odgłosów podczas pracy pompy, czyli jak rozumuję nawet jej odpowietrzenie nie pomoże w ugaszeniu kontrolki. Idźmy więc dalej: NIestety nie posiadam narzędzia z ang. bleeder t-wrench co uniemożliwia mi sprawdzenie pojemności zbiornika pompy. MOże znacie polską nazwę tegoż urządzenia oraz miejsce gdzie można to kupić? Myśle, aby takie coś wykonać z klucza rurkowego, kawałka gumowej rurki zakończonej strzykawką (uzyskujemy pojemność)-macie jakieś pomysły? Przyjąłem zatem, że pompa ABS nie jest zapowietrzona bo niby dlaczego? Samochód jeździł sprawnie, a przy hamulcach od ostatniej "sprawnej" podróży nic nie było robione. Przyjąłem również(nie byłem wstanie wykonać testu pojemnosci), że zbiornik wypchał te 40-70 jednostek. Odpiąłem następnie 2 pinową kostkę właśnie z pressure switch i się okazało, że nie ma przejścia, a zgodnie z manualem powinno być, a zatem zdaje się, że faktycznie uszkodzony jest przełącznik ciśnieniowy, ale nie mam do końca pewności. Zanim to całe wygrzebię na powierzchnię chciałem zasięgnąć waszej opinii : 1)czy wymienić cały płyn hamulcowy w układzie na nowy DOT4? Jeśli tak to jak najefektywniej upuścić go całego, jakim sposobem? W jaki sposób go uzupełniać,aby jak najmniej odpowietrzać? Czy pompa ABS jest oddzielnym układem jak wspomaganie hamulców? 2)Po wymianie zrobić jazdę probną i zanim włączy się kontrolka(o ile się włączy) uskutecznić awaryjne hamowanie, aby układ ABS zaczął działać? Nie wierzę w mechanicznie uszkodzenie pressure switch. Sądze, ze tam jakiś brud zalega. 3)czy jest możliwe, aby całe zajście było spowodowane zbyt duża ilością płynu w układzie? No to czekam na opinie i sugestie Re: ALB/ABS - kontrolka - jarolissimus - 05-27-2009 Jeśli chodzi o pierwsze pytanie to najlepiej dolać na maksa płynu hamulcowego do zbiorniczka i przepompować przez cały układ, tak jak przy odpowietrzaniu, zaczynając od tylnego prawego koła, potem lewy tył, prawy przód i lewy przód. Co do reszty nie wiem. Zapytam w tym wątku, co może być, że po przekręceniu stacyjki kontrolka abs-u nie zapala się no i w ogóle abs nie działa? Re: ALB/ABS - kontrolka - SherKhan - 05-27-2009 Mi tez zapala sie ALB ale u mnie to chyba sprawa zle dzialajacego czujnika przy kole. Na początku zapalał sie po przekroczeniu 20km/h po sprawdzeniu u elektryka kontrolka zapala sie dopiero po jakis 200 metrach przebytej trasy , dziwne. Re: ALB/ABS - kontrolka - Legend95 - 05-28-2009 Dziś jeszcze późną nocą przeprowadziłem dodatkowe testy.na 100% nie jest to przekaźnik po zapiałem w układ sprawny przekaźnik. Co ciekawe, postanowiłem dynamicznie przyśpieszyć i zanim zapali się lampka ABS dać na całego po hamulcu - i co się okazuje? ABS funkcjonuje normalnie - żadnych anomalii. NIestety po kilkunastu kolejnych metrach znów kontrolka się zapala. Po tym teście-kilka gwałtownych hamowań zaobserwowałem, iż wywala góra(przez korek) płyn ze zbiorniczka pompy ABS... !?!?!? zdurniałem totalnie. Wg. manuala i kodów jest to ewidentnie pressure switch.. Re: ALB/ABS - kontrolka - Legend95 - 05-30-2009 PROBLEM został ostatecznie rozwiązany. dzis zostały przeprowadzone dodatkowe testy z własnoręcznie skonstruowanym narzędziem typu bleeder t-wrench Usterka wykryta, a jutro dokończenie naprawy i wyjazd! za objawy opisane powyżej odpowiedzialny był relief valve : Gdyby ktoś miał jakieś pytania to dawać póki mam manuala w małym paluszku Re: ALB/ABS - kontrolka - Legend95 - 05-31-2009 Sprawy mają się ku końcowi bo sytuacja została opanowana. Jak wspomniałem - po dodatkowych testach wyszło na jaw, że pompa chodzi, ale nie daje ciśnienia stąd włączająca się kontrolka żółta ABS, którą uruchamiał system samodiagnozy układu ABS podczas jazdy z prędkością powyżej 10km/h - dzieję się tak zawsze o czym kierowca nie wie. Niestety wszystko jest konkretnie upakowane pod maską więc chęć naprawy modułu ABS musiała skutkować jego demontażem z pojazdu. Aby zdemontować cały moduł ABS przede wszystkim należy upuścić z "accumulatora" płyn pod wysokim ciśnieniem poprzez odpowietrznik inspekcyjny: uzywając narzędzia zwanego z ang. bleeder t-wrench - niestety dalej nie wiem jak się to tłumaczy fachowano na nasz. Może odsysacz klucz T?w każdym bądź razie nie miałem skąd sobie go wziąść toteż skonstruowałem sobie jego subsytut - działa doskonale, ale ma jedną wadę - trochę puszcza wężyk przy odpowietrzniku - 200 bar robi swoje. Po tej czynności przystępujemy do wyjęcia pompy z samochodu - aby tego dokonać należy kolejno: 1)odkręcić rozpórkę (5 śrub i nakrętka) 2)odkręcić 2 śruby mocujące skrzynkę z sensorami (emission control box)-puszke usuwamy, ale bez odpinania wężyków podciśnienia. 3)Odkręcamy jedną śrubę mocującą przewody hamulcowe pod skrzynką odkręconą w punkcie 2. 4)odpinamy kostki z wiązki silnika oraz kostki z modułu ABS i odkręcamy ich mocowania. 5)odkręcamy 2 górne śruby mocujące osłonę metalową. Trzecią śrube można poluzować i osłonę wysunąć ponieważ dziura ma kształt dziurki od klucza. Uważam jednak, że łatwiej jest, gdy tą śrubę również całkowicie wykręcimy. 6)odkręcamy 6 przewodów hamulcowych wchodzących do modułu ABS - warto je zabezpieczyć bo będzie się z nich sączyć płyn hamulcowy. 7)Odkręcamy 2 górne śruby, którymi jest umocowany moduł ABS, trzecią, dolną popuszczamy. 8)wysuwamy cały klamor ostrożnie do góry. Ostatecznie diagnoza wskazała na relief valve czyli zawór upuszczający, który jest zabudowany tu: a tu widok od strony silniczka pompy ABS: relief valve nie jest częscią naprawialną, ale z ciekawości i wnikliwości postanowiłem sobie to rozebrać,aby się dokładnie dowiedzieć w czym był problem. widok z góry-relief valve zabudowany wraz z wielowypustem, którym porusza silniczek. Relief valve wyciągnięty z obudowy: i tak dostałem się do części, która jest bezpośrednio odpowiedzialna za brak cisnienia- są to malutkie bolce w wielowypuście, który pod wpływem obrtów silnika i siły odśrodkowej winny rozpierać i zapinać pompę- niestety element ten był zatarty: Morał jest z tej historii wyciągnięty. DBAJCIE O SWÓJ PŁYN HAMULCOWY!!! płyn w mojej Legend miałem wymienić, ale co chwila coś wyskakiwało co rujnowało plany czasowe wyznaczone dla samochodu no i się tak skończyło. To, że te malutkie dwa bolce odmówiły współpracy jest wynikiem starego płynu z duża ilością wody co spowodowało unieruchomienie tego elementu. Płyn oczywiście już wymieniłem ) Re: ALB/ABS - kontrolka - Givan - 05-31-2009 Bardzo ladnie opisana relacja, za co Ci baaardzo dziekujemy Oby nikt nie mial takich problemow Re: ALB/ABS - kontrolka - baltom - 05-31-2009 Marcin napisał(a):Morał jest z tej historii wyciągnięty. Toś mi stracha napędził bo jeszcze nie wymieniałem, więc proponuje założenie wątku na temat wymiany płynu ABS - po kolei co i jak - zgodnie ze sztuką - opisane jak dla laika. Bo jak w każdej dziedzinie z teorią jest jak z dupą - każdy ma swoją. Re: ALB/ABS - kontrolka - Legend95 - 06-04-2009 to była blacha usterka z punktu patrzenia na zepsutą część. Niestety beznadziejny dostęp, konieczność skonstruowania własnego narzędzia, odpowietrzanie pompy i całego układu sprawiła, że trochę to wszystko trwało. Przy odrobienie czasu wrzucę wątek o odpowietrzaniu układu hamulcowego w Legend. Re: ALB/ABS - kontrolka - a.bel - 07-13-2009 pytanie; -zamierzam wyjąć pompę abs i naprawa napewno trochę potrwa , czy auto nadaje się do jazdy bez tego ustrojstwa ? |