Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KA8/KA7 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=15) +--- Wątek: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja (/showthread.php?tid=511) Strony:
1
2
|
Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - stosek - 03-29-2009 No wiec w koncu zabralem sie w mej laluni za konwersje na manulna wersje. Jak niektorzy wiedza dorwalem strupa manulanego TypeII 6'biegowego i swoja piekna, zadbana laleczke polift ale niestety AT. Wiec zeby nudno nie bylo wzialem sie za konwersje wiosenna. Razem z Marcinem wzielismy sie za rozbiorke wnetrza dawcy. Poznalismy conieco konstrukcje auta pod deska jak i pod autem conieco oraz to co pod maska. A w zeszla sobote zaczalem rozbierac swego kupeja. To od czego trzeba zaczac to: 01. zdjecie wydechu 02. wyjac skrzynie 03. wyjac przekladnie 04. zdjac oski z kolami 05. zdemontowanie dyfra Co do wnetrza zdemontowana zostala: 01. cala konsola z kierownica 02. srodkowy tunel 03. komputer silnika 04. komputer tempomatu 05. lewarek AT Cala zabawa zajela poki co 11h. Pierwsze wnioski: Przede wszystkim jak to bylwa w Hondach auto jest dosc mocno "uniwersalne". Po zdjeciu lewarka AT okazalo sie, ze w jego miejsce bez problemowo wchodzi lewarek manulany. Z tym ze zanim to zrobimy nalezy usunac zaslepke osadzona na fabrycznym sylikonie. Pedal sprzegla potrzebuje 2 pkt osadzenia. Sa to blachy montazowe na podszybiu i na scianie grodziowej. W przypadku tej pierwszej problem z glowy, gdyz jest i w wersji AT - schowana pod wyciszeniem. Natomiast na grodzi jest zaznaczone miejsce gdzie powinny byc otwory dla pompy sprzegla i uchwyt gdzie nalezy osadzic szpilki. Brakuje dystansow na grodzi dla pedalu sprzegla ale to nie problem, zalozy sie odpowiednia ilosc podkladek. Narazie to tyle, zobaczymy jak pojda prace w kolejna sobote. A plan mamy taki, zeby poskladac calosc w srodku, wyjac zespol z dawcy i przygotowac wszystko do montazu pod autem. Mysle, ze jesli uda sie zrobic to o czym tu wspominam to juz bedzie sporo. Oczywiscie postaram sie ten proces opisac i porobic choc kilka fotek. Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Legend95 - 03-30-2009 Naprawdę, jestes poważnie "stuknięty"! Tu, na forum teskt wygląda łatwo, na żywo przyiera wszystko zupełnie innego wymiaru. Nikt w kraju tego jeszcze nie robił, a efektem będzie jedyna wPolsce, możliwe, że w Europie i na świecieLegend 6 MT! Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Givan - 03-30-2009 Ooo widze ze bede mial pelna relacje i fajny DIY! Bardzo mnie to cieszy, bo tez mam w planach przerobke Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Legend95 - 03-31-2009 aż tak Wam źle z tymi automatami? Fakt ma tylko 4 biegi, ale i tak go lubię Plus dla tych co będą szukać uzywanej skrzyni automatycznej - jest szansa na dużą podaż Warto kupić sobie sprzęgło Aisin, tak na zapas - widziałem w hurtowni po 600pln komplet - cenka opada :mrgreen: Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Givan - 04-01-2009 Nie no automat jest fajny ale mi sie troche znudzil No i nie ma tego startu jak z manualem :twisted: A co do sprzegla, to ja juz kupilem XTD Stage 3 Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Legend95 - 04-02-2009 powoli kompletujesz części... a czy skrzynie już masz? konwersja będzie na 5MT albo na 6MT? stosek jest pionerem i na pewno jego doświadczenia znacznie pomogą przy kolejnych pracach tego typu :mrgreen: Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Givan - 04-03-2009 Jeszcze nie mam. Raczej ciezko bedzie znalesc 6MT wiec bedzie 5MT Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - stosek - 04-03-2009 No roboty jest sporo, to prawda. W najblizsza sobote walczymy dalej. Plan jest taki, zeby skonczyc srodek i przygotowac wszystko z mechaniki od dawcy. Mysle, ze za tydzien robota bedzie skonczona. Doszedl jeden gadget do roboty jakim jest knock sensor. Ten ECU wymaga pary czujnikow, do tego okablowanie. Ale to sie zrobi i tak przy wymianie kolektora ssacego na TypeII. No to do dziela Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - stosek - 04-06-2009 No wiec walka trwa dalej. Kolejne 13h spedzonych na warsztacie daje powoli juz jakies naoczne efekty. Nie tylko rozpizdzanie w atomy hehehe To na czym sie skupilsmy to przygotowanie elementow do zamontowania z dawcy. Oczywiscie wszystko trzeba bylo zdemontowac. Jak to zwykle bywa pare rzeczy trzeba bedzie nabyc nowych. A sa to: 01. poduszka skrzyni 02. klamry przekladni 03. uszczelnienie dyfra 04. uszczelnienie walu 05. tarcza sprzegla Do tego uszylem nowy mieszek ze skory bo ten oryginalny byl w fatalnym stanie. A wiec wracajac do opisu prac. To co nam sie udalo zrobic to: 01. wymiana komputera Cruise Co prawda sam komputer ma inne opisy i numery ale zasada dzialania ma ta sama w obu wersjach. To co trzeba zrobic to odpiac rozowy kabel z AT lewarka i przeciagnac go do pedalu sprzegla. Do tego jeden kabel masy do slupka A i to tyle. 02. zamontowanie pedalu sprzegla Jest to o tyle ulatwione zadanie, ze gorna blacha mocujaca jest w aucie AT. Za to brak dystansow na sciane grodziowej oraz brak otworow. Robi sie je prosto. Mocujemy pedal do tej pierwszej blachy i rysikiem zaznaczamy gdzie zrobic otwory. Potem tylko wiertarka z dobrym wiertlem i po klopocie. Otwory zrobilismy nieco wieksze o pare mm dla ewentualnej potrzeby regulacji. Do samej zas podstawy lapy sprzegla umocowalismy 2 dystanse 14mm aby zachowac fabryczne parametry. Montaz przebiegl dosc gladko. 03. lewarek Lewarek MT jest przede wszystkim mniejszy od AT. Niestety zostaje spory otwor po AT pod podlokietnikiem ale mozna go w prosty sposob zamaskowac. Wystarczy odkrecic z podstawy lewarka AT blache, w jej centralny otwor dac gumowy korek i przykrecic tam gdzie byla. Lewarek MT wymaga modyfikacji. 2 pierwsze otwory pasuja ale 2 kolejnych brak. Trzeba je wywiercic i od dolu przyspawac 2 nakretki - z reszta fabrycznie tez jest to tak rozwiazane. Nastepnie jest jeszcze taka lapa mocowana do tunelu co trzyma drazek od lewarka do skrzyni. Aby ja umocowac trzeba odbic 2 nakretki co sa przyspawane na dole tunelu i przyspawac je od srodka auta do tunelu z gory. No i to tyle. 04. ECU Proste i nieproste. Jak juz wiemy trzeba pociagnac 2 druty do knock sensorow. Ale sa jeszcze 2 przewody ktorych roli nie znalezlismy. Mam nadzieje, ze do soboty rozwiazemy problem bo chcemy zeby kolejna byla wielka sobota Poki co to tyle. Kolejna walka juz za 6 dni. Plan mamy taki aby poskladac cale auto do kupy. Czy uda sie odpalic, noo zobaczymy, mam nadzieje ze tak ale jesli nie to juz mechanicy zaraz po swietach zrobia. Zaleja plyny, podepna drutki jesli jakies zostana i jazda testowa. A ja za jakies 2 tygodnie bede mogl swoje wrazenia opisac :mrgreen: Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - Legend95 - 04-10-2009 Jakbym miał więcej czasu to kupiłbym duży pop corn i krzesełko reżyserskie, aby popatrzeć na to zjawiskowe wydarzenie! |