Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja
#1
No wiec w koncu zabralem sie w mej laluni za konwersje na manulna wersje. Jak niektorzy wiedza dorwalem strupa manulanego TypeII 6'biegowego i swoja piekna, zadbana laleczke polift ale niestety AT. Wiec zeby nudno nie bylo wzialem sie za konwersje wiosenna.

Razem z Marcinem wzielismy sie za rozbiorke wnetrza dawcy. Poznalismy conieco konstrukcje auta pod deska jak i pod autem conieco oraz to co pod maska. A w zeszla sobote zaczalem rozbierac swego kupeja.

To od czego trzeba zaczac to:
01. zdjecie wydechu
02. wyjac skrzynie
03. wyjac przekladnie
04. zdjac oski z kolami
05. zdemontowanie dyfra

Co do wnetrza zdemontowana zostala:
01. cala konsola z kierownica
02. srodkowy tunel
03. komputer silnika
04. komputer tempomatu
05. lewarek AT

Cala zabawa zajela poki co 11h.

Pierwsze wnioski:
Przede wszystkim jak to bylwa w Hondach auto jest dosc mocno "uniwersalne". Po zdjeciu lewarka AT okazalo sie, ze w jego miejsce bez problemowo wchodzi lewarek manulany. Z tym ze zanim to zrobimy nalezy usunac zaslepke osadzona na fabrycznym sylikonie. Pedal sprzegla potrzebuje 2 pkt osadzenia. Sa to blachy montazowe na podszybiu i na scianie grodziowej. W przypadku tej pierwszej problem z glowy, gdyz jest i w wersji AT - schowana pod wyciszeniem. Natomiast na grodzi jest zaznaczone miejsce gdzie powinny byc otwory dla pompy sprzegla i uchwyt gdzie nalezy osadzic szpilki. Brakuje dystansow na grodzi dla pedalu sprzegla ale to nie problem, zalozy sie odpowiednia ilosc podkladek.

Narazie to tyle, zobaczymy jak pojda prace w kolejna sobote. A plan mamy taki, zeby poskladac calosc w srodku, wyjac zespol z dawcy i przygotowac wszystko do montazu pod autem. Mysle, ze jesli uda sie zrobic to o czym tu wspominam to juz bedzie sporo. Oczywiscie postaram sie ten proces opisac i porobic choc kilka fotek.
Odpowiedz
#2
Naprawdę, jestes poważnie "stuknięty"! Oczko

Tu, na forum teskt wygląda łatwo, na żywo przyiera wszystko zupełnie innego wymiaru.
Nikt w kraju tego jeszcze nie robił, a efektem będzie jedyna wPolsce, możliwe, że w Europie i na świecieLegend 6 MT!
v6
Odpowiedz
#3
Ooo widze ze bede mial pelna relacje i fajny DIY! Bardzo mnie to cieszy, bo tez mam w planach przerobke Oczko
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#4
aż tak Wam źle z tymi automatami? Oczko Fakt ma tylko 4 biegi, ale i tak go lubię Szczęśliwy

Plus dla tych co będą szukać uzywanej skrzyni automatycznej - jest szansa na dużą podaż Oczko

Warto kupić sobie sprzęgło Aisin, tak na zapas - widziałem w hurtowni po 600pln komplet - cenka opada :mrgreen:
v6
Odpowiedz
#5
Nie no automat jest fajny ale mi sie troche znudzil Język No i nie ma tego startu jak z manualem :twisted:

A co do sprzegla, to ja juz kupilem XTD Stage 3 Duży uśmiech
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#6
powoli kompletujesz części... Uśmiech

a czy skrzynie już masz? konwersja będzie na 5MT albo na 6MT? Uśmiech

stosek jest pionerem i na pewno jego doświadczenia znacznie pomogą przy kolejnych pracach tego typu :mrgreen:
v6
Odpowiedz
#7
Jeszcze nie mam. Raczej ciezko bedzie znalesc 6MT wiec bedzie 5MT
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Odpowiedz
#8
No roboty jest sporo, to prawda.

W najblizsza sobote walczymy dalej. Plan jest taki, zeby skonczyc srodek i przygotowac wszystko z mechaniki od dawcy. Mysle, ze za tydzien robota bedzie skonczona.

Doszedl jeden gadget do roboty jakim jest knock sensor. Ten ECU wymaga pary czujnikow, do tego okablowanie. Ale to sie zrobi i tak przy wymianie kolektora ssacego na TypeII.

No to do dziela Oczko
Odpowiedz
#9
No wiec walka trwa dalej. Kolejne 13h spedzonych na warsztacie daje powoli juz jakies naoczne efekty. Nie tylko rozpizdzanie w atomy hehehe

To na czym sie skupilsmy to przygotowanie elementow do zamontowania z dawcy. Oczywiscie wszystko trzeba bylo zdemontowac. Jak to zwykle bywa pare rzeczy trzeba bedzie nabyc nowych. A sa to:
01. poduszka skrzyni
02. klamry przekladni
03. uszczelnienie dyfra
04. uszczelnienie walu
05. tarcza sprzegla

Do tego uszylem nowy mieszek ze skory bo ten oryginalny byl w fatalnym stanie.

A wiec wracajac do opisu prac. To co nam sie udalo zrobic to:

01. wymiana komputera Cruise
Co prawda sam komputer ma inne opisy i numery ale zasada dzialania ma ta sama w obu wersjach. To co trzeba zrobic to odpiac rozowy kabel z AT lewarka i przeciagnac go do pedalu sprzegla. Do tego jeden kabel masy do slupka A i to tyle.

02. zamontowanie pedalu sprzegla
Jest to o tyle ulatwione zadanie, ze gorna blacha mocujaca jest w aucie AT. Za to brak dystansow na sciane grodziowej oraz brak otworow. Robi sie je prosto. Mocujemy pedal do tej pierwszej blachy i rysikiem zaznaczamy gdzie zrobic otwory. Potem tylko wiertarka z dobrym wiertlem i po klopocie. Otwory zrobilismy nieco wieksze o pare mm dla ewentualnej potrzeby regulacji. Do samej zas podstawy lapy sprzegla umocowalismy 2 dystanse 14mm aby zachowac fabryczne parametry. Montaz przebiegl dosc gladko.

03. lewarek

Lewarek MT jest przede wszystkim mniejszy od AT. Niestety zostaje spory otwor po AT pod podlokietnikiem ale mozna go w prosty sposob zamaskowac. Wystarczy odkrecic z podstawy lewarka AT blache, w jej centralny otwor dac gumowy korek i przykrecic tam gdzie byla. Lewarek MT wymaga modyfikacji. 2 pierwsze otwory pasuja ale 2 kolejnych brak. Trzeba je wywiercic i od dolu przyspawac 2 nakretki - z reszta fabrycznie tez jest to tak rozwiazane. Nastepnie jest jeszcze taka lapa mocowana do tunelu co trzyma drazek od lewarka do skrzyni. Aby ja umocowac trzeba odbic 2 nakretki co sa przyspawane na dole tunelu i przyspawac je od srodka auta do tunelu z gory. No i to tyle.

04. ECU
Proste i nieproste. Jak juz wiemy trzeba pociagnac 2 druty do knock sensorow. Ale sa jeszcze 2 przewody ktorych roli nie znalezlismy. Mam nadzieje, ze do soboty rozwiazemy problem bo chcemy zeby kolejna byla wielka sobota Duży uśmiech

Poki co to tyle. Kolejna walka juz za 6 dni. Plan mamy taki aby poskladac cale auto do kupy. Czy uda sie odpalic, noo zobaczymy, mam nadzieje ze tak ale jesli nie to juz mechanicy zaraz po swietach zrobia. Zaleja plyny, podepna drutki jesli jakies zostana i jazda testowa. A ja za jakies 2 tygodnie bede mogl swoje wrazenia opisac :mrgreen:
Odpowiedz
#10
Jakbym miał więcej czasu to kupiłbym duży pop corn i krzesełko reżyserskie, aby popatrzeć na to zjawiskowe wydarzenie! Duży uśmiech
v6
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości