Wspomaganie układu kierowniczego - Wersja do druku +- honda legend - strona główna (http://honda-legend.pl) +-- Dział: Honda Legend (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=2) +--- Dział: Honda Legend KB1 (http://honda-legend.pl/forumdisplay.php?fid=16) +--- Wątek: Wspomaganie układu kierowniczego (/showthread.php?tid=5563) |
Wspomaganie układu kierowniczego - kala40 - 03-16-2022 Witam wszystkich. Otóż pojawiło mi się coraz głośniejsze wycie i chrobotanie dochodzące z pompy wspomagania. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem płyn bo nie był już dawno wymieniany. Po wymianie płynu wspomagania problem nie zniknął a wręcz wycie podczas kręcenia kierownicą się nasiliło, plus te chrobotanie, które na dodatek pojawia się bez kręcenia kierownicą, w sytuacji np. dodatkowego obciążenia układu, np. po włączeniu klimatyzacji, czy świateł mijania, czy nawet jakiegoś biegu "D" "R" Nie bardzo mam pomysł jak to zdiagnozować. Natomiast co obecnie zrobiłem i ustaliłem: - zdemontowałem pompę wspomagania i oddałem do regeneracji. Pompa wróciła z odpowiedzią że była sprawna, a jedynie wymieniono uszczelnienia, - wymienione oringi na wężach (doprowadzającym i odprowadzającym z pompy) na oryginalne OEM, - zdemontowałem zbiorniczek i go wyczyściłem, - po zalaniu nowym płynem i uruchomieniu układu przepłukałem cały układ odpinając jeden z wężyków dochodzących do zbiorniczka i spuszczając płyn do pojemnika. Następnie ponownie napełniłem układ nowym płynem (tak dwukrotnie). - w zbiorniczku płynu wspomagania cały czas płyn jest dosyć mocno natleniony drobniuteńkimi pęcherzykami powietrza, - nie zauważyłem nigdzie wycieków, także z przekładni kierowniczej, więc chyba układ nie zaciąga dodatkowego powietrza, bo niby skąd? - zmieniłem też mocowania wężyków na nowe. No i nie gdzie szukać dalej. Może ktoś z Państwa miał podobny przypadek albo wie w czym problem. Pozdrawiam RE: Wspomaganie układu kierowniczego - pluto303 - 03-17-2022 Cześć. Mam podobny problem i jak dotąd nie znalazłem rozwiązania. Wspomaganie u mnie działa bez problemu ale jeżdżę z tym wyciem i trzeszczeniem, bo nie wiem jak się go pozbyć, a też posprawdzałem wszystko co mi przyszło na myśl. Pozdrawiam RE: Wspomaganie układu kierowniczego - Peter - 03-17-2022 Alternator? RE: Wspomaganie układu kierowniczego - haji - 03-17-2022 @kala40 jaki olej wlałeś? Oryginalny PSF Hondy? RE: Wspomaganie układu kierowniczego - kala40 - 03-17-2022 (03-17-2022, 4:19 )Peter napisał(a): Alternator? Ciekawe, przyznam, że nie brałem tego pod uwagę, aczkolwiek dźwięk wyraźnie dochodzi od strony pompy. RE: Wspomaganie układu kierowniczego - kala40 - 03-17-2022 (03-17-2022, 6:39 )haji napisał(a): @kala40 jaki olej wlałeś? Oryginalny PSF Hondy? Oczywiście PSF-S org. Zauważyłem, że chrobotający dźwięk pojawia się dopiero po rozgrzaniu, na zimnym cicho. RE: Wspomaganie układu kierowniczego - Peter - 03-17-2022 (03-17-2022, 6:52 )kala40 napisał(a):(03-17-2022, 4:19 )Peter napisał(a): Alternator? Wszystko chodzi na jednym napędzie z wału. Dźwięk w silniku roznosi się czasem w bardzo zaskakujący sposób, czasem jakieś naprężenia na paskach przenoszą się na inny element układu i stąd takie odgłosy. Poza tym piszesz o zwiększeniu natężenia hałasu przy podwyższonym obciążeniu elektryczny co może być jakimś tropem. Może też być problem z kołem pasowym. RE: Wspomaganie układu kierowniczego - kala40 - 03-17-2022 Tak, dokładnie poziom hałasu (zwłaszcza tego chroboczącego) zwiększa się nie tylko wraz z obciążeniem np. Klimą ale także po włączeniu biegu na "D" bądź "R". Ciekawa sugestia z alternator czym kołem pasowym, ale nie bardzo wiem jak zabrać się do takiej diagnozy. Jakaś rada z Twojej strony? RE: Wspomaganie układu kierowniczego - Peter - 03-17-2022 (03-17-2022, 20:47 )kala40 napisał(a): Tak, dokładnie poziom hałasu (zwłaszcza tego chroboczącego) zwiększa się nie tylko wraz z obciążeniem np. Klimą ale także po włączeniu biegu na "D" bądź "R". Nie mam specjalnych rad w tym zakresie. Wszystko trzeba wysłuchać, wypatrzeć. Pomocny może być stetoskop mechaniczny. Zwiększaj obciążanie prądowe, załączaj sprzęgło klimatyzacji i obserwuj/nasłuchuj. Alternator warto też sprawdzić miernikiem czy trzyma parametry. Ewentualnie oddać go do regeneracji, która nie jest bardzo droga a obejmuje też wymianę łożysk, które mogą hałasować. Koło pasowe w KB1 lubiło się rozwulkanizować, awarii ulega tłumik drgań skrętnych; niby kręci się i działa ale powstają, różne wibracje i dźwięki. Niepokojące dźwięki powstające przy załączaniu D i R mogą wskazywać na rezonowanie jakiegoś elementu metalowego, np.: blaszki osłonowej lub problemu z poduszkami skrzyni/silnika lub podciśnieniowym ich sterowaniem. RE: Wspomaganie układu kierowniczego - kala40 - 03-18-2022 Za zgodą Admina pozwolę sobie wrzucić krótkie filmiki przedmiotowego problemu |