Panowie oddałem swoją KA9 do serwisu Largo w Gdyni ( dawny ASO HONDA) na sprawdzenie wycieków oleju i wibracje przy 2300 obr, Mechanik zadzwnił do mnie i zanim rozebrał powiedział ze on stawi na żle zamontowany rozrząd ( wałki wyrównoważające ) - pomyślałem że to słaba koncepcja tym bardziej że sprzedający zapewniał że rozrząd był robiony u jakiegoś super mechanika... i powiedziałem żeby zajął sie wyciekami oleju - wyszło że leje sie z simeringu wału i pompy olejowej więc i tak musieli zdejmować rozrząd - więc powiedziałem żeby robili - po kilku godzinach zadzwonili i powiedzieli że rozrząd na wałkach balansowych był ŻLE zamontowany !!! i że to mogło być powodem wibracji. Jak odbiore auto to dam znać.
ponizej załącznik jak prawidłowo zamontować pasek balansowy ( przy pomocy śruby blokującej zamontowanej w specjalnym otworze co uniemożliwia przekręcenie wałka podczas instalacji paska)
Pasek balans.pdf (Rozmiar: 144.16 KB / Pobrań: 53)
Wg mechanika to było powodem wibracji, aczkolwiek miałem także uszkodzoną prawą podciśnieniową poduszkę silnika ( czyli to co ja podejrzewałem jako przyczyne wibracji ) i podczas tej naprawy została ona wymieniona
Wibracji już NIE MA także jedno z powyższych napewno było winowajcą ... a może obydwa
ponizej załącznik jak prawidłowo zamontować pasek balansowy ( przy pomocy śruby blokującej zamontowanej w specjalnym otworze co uniemożliwia przekręcenie wałka podczas instalacji paska)
Pasek balans.pdf (Rozmiar: 144.16 KB / Pobrań: 53)
Wg mechanika to było powodem wibracji, aczkolwiek miałem także uszkodzoną prawą podciśnieniową poduszkę silnika ( czyli to co ja podejrzewałem jako przyczyne wibracji ) i podczas tej naprawy została ona wymieniona
Wibracji już NIE MA także jedno z powyższych napewno było winowajcą ... a może obydwa