Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja
#11
Oczywiscie jak to w zyciu bywa nie wszystko da sie zrobic w tak expresowym tempie jakby sie tego chcialo. Duży uśmiech Ale ze mam czym jezdzic to nie placze. Generalnie prace postepuja ale pojawilo sie troche dodatkowej pracy.

01. knock sensory
Zamontowanie knockow zmusza do zdemontowania kolektora ssacego. A ze ten siedzi na tylu srubach, kupa podcisnien itd itd to czasowo troche to zajmuje. Co prawda w planie i tak bylo wsadzenie kolektora TypeII wiec zdjecie bralismy pod uwage. Knocki umiescilismy w fabrycznie przeznaczonych miejscach ku temu celowi. Cale szczescie dorwalem knocki wraz z cala wiazka oryginalna wiec wszystko wyglada jak oryginal.

02. kolektor ssacy TypeII
No i z nim sa male niespodzianki. Cale szczescie wraz z nim przychodzi komputer TypeII bo w przeciwnym wypadku bylyby problemy z bledami. Otoz wersja EU ma recylkulator spalin a USDM nie. Wiec doszla kolejna robota polegajaca na zdemontowaniu przewodu od wydechu i eleganckim jego zamaskowaniu.

03. dyfer
Okazuje sie, ze dyfer w manualu ma nieco inna obudowe. W przypadku AT dyfer ma dluzsza obudowe w kierunku skrzyni i przy osadzeniu MT nie bedzie prawidlowo dolegac do bloku. No wiec przelozylismy dyfer - coz innego mozna bylo zrobic.

04. sprzeglo
W przypadku tej wersji tarcza jest specyficzna. Okazalo sie, ze bezwglednie jest potrzebna oryginalna tarcza. Ale, ze mam troche znajomosci to dorwalem ja w cenie zastepnika.

05. Najwiekszy problem to mocowanie poduszki skrzyni. Niestety tunel jest wykonczony innym profilem i trzeba go podmienic dla wersji MT. Ten problem dotyczy przede wszystkim wersji poliftowej gdzie AT poduszka lezy na wsporniku a nie jest mocowana do tunelu.

No i to tyle poki co. Przy okazji dorwalismy manual USDM i EU dla wlasciwego rozpoznania przewodow ktore sie nieco roznia. Kilka z nich ma inne kolory ale cale szczescie pelnia ta sama role. Poza tym TypeII czyta dane z knock sensorow to akurat 2 przewody, potem mamy dodatkowy przewod regulujacy praca skrzyni. Aby zapobiec wrzuceniu R przy 6 biegu gdy auto sie toczy do przodu elektromagnez blokuje bieg wsteczny. No i jest jeszcze jeden dodatkowy czujnik na pedale sprzegla. Zmusza on do jego wcisnienia aby odpalic auto.

Kolejna walka za 2 tygodnie. Niestety obowiazki sluzbowe nie pozwalaja mi na wieksze poswiecenie.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - przez stosek - 05-01-2009, 1:55

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości