Liczba postów: 25
Liczba wątków: 7
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Miejscowość: Płock/Maszewo
Witam
Podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Check.
"Wymigane" kody błedów to 42 czyli wg manuala problem z czujką prawą grzałką tlenu.
Może mi ktoś podpowie czym to może być spowodowane i jak usunąć ten problem.
Sprawdziłem oporność wg manuala i jest ok 35 ohm (na lewej jst ok 14). Wg manuala powinno być w przedziale 10-20 ohm.
Czy może być to spowodowane jakimiś problemami z zapłonem?
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Liczba postów: 784
Liczba wątków: 6
Dołączył: May 2010
Reputacja:
6
To jest grzalka sondy, najprawdopodobniej masz przebicie z obwodu grzania do obwodu sygnalowego sondy. Latwo sprawdzic to w ten sposob, sprawdzic napiecie wychodzace z sondy, jesli ucieka w strone wartosci powyzej 1V to masz przebicie i sonda do wymiany. Moze byc tez jakis problem z samym przewodem, ale obstawiam na 95% sonde.
Mnie takie jajo zlapalo z Accordzie w zaraz za Brnem, w zimie. Na szczescie problem byl tylko z gazem, bo na benzynie komputer poszedl w tryb awaryjny i jakos sie dotoczylem do kraju.
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
Liczba postów: 204
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
2
Miejscowość: Gdansk/Susz
napisz czy masz gaz? jesli masz to oprocz problemu z sama sonda mozesz miec niedolana/przelana mieszanke na jednej glowicy
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
dawno nie obcowałem z mechaniką KA7/8, ale coś podejrzanie nisko skalkulowana jest wartość tej sondy.
Generalnie są problemy z zamiennikami lub oryginalnymi japońskimi, ale tak naprawdę chińskimi odpowiednikami oryginałów. Kiedyś się z tym męczyłem... i kupiłem używaną za 50pln i dopiero wówczas problem ustąpił. O ile sobie przypominam sonda choć dobra wystrzeliwała błąd, występował jakiś problem z opornością.
v6