Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LEGEND 2007 - jaki LPG ???
(12-19-2015, 17:13 )arek@epoczta.pl napisał(a): A propo ponowna regulacja instalacji czyli dostrojenie mapy  i w sumie już nie odczuwam różnicy w jeździe na lpg a benzynie...
nie trzeba stosować żadnych rozwiązań typu powiększanie średnicy we wtryskach itd.  
Ważne że zastosowano najlepsze dostępne materiały oraz wystarczającą konfigurację sprzętową do tego samochodu
Zastosowano także  przełączenie na benzynę przy 5500 obrotów
ale zastanawiam się czy nie zmniejszyć tego progu w dół nawet to 5000 obr.
ponieważ na co dzień takich obrotów nie wykorzystuje więc spalanie na benzynie nie wzrośnie a jak będę chciał się pobawić na autostradzie czy wyprzedzić na trasie z wciśniętym pedałem do podłogi to na benzynie silnik pojedzie... co myślicie?

Powiekszanie srednicy we wtryskach przez rozwieracanie to jest normalna rzecz i nie chodzi tutaj o to, ze wtryski sa za malo wydajne czy gorsze i tym podobne rzeczy. Co gazownicy Ci tam nagadali Oczko? Kiedys po prostu bylo tak, ze srednica wtrysku byla stala dla kazdego wtrysku. Teraz sa na przyklad wtryski HANA GOLD, ktore sa wtryskami uniwersalnymi i mozna sobie w nich rozwiercic dysze osiagajac to co kiedys mogles tylko poprzez kupno innego wtrysku. 
A dlaczego jest przelaczanie na benzyne przy 5500rpm? Pokazali Ci gazownicy najpierw, ze instalacja dziala poprawnie bez przelaczania na benzyne pod wysokim obciazeniem? Jezeli tak, to tylko wtedy wedle uznania mozna sobie wlaczyc przelaczanie na benzyne. Jezeli nie, to skad wiesz, ze instalacja dziala poprawnie w calym zakresie obrotow - tak jak powinno to byc zrobione. Takie zabiegi sluza czesto do ukrywania faktu, ze instalacja jest zle zamontowana/dostrojona. Podpieranie benzyna moze w 100% ukryc bledy instalacji i to, ze nie czujesz roznicy to nie znaczy, ze wszystko jest ok.

Swoja droga, nie wiem jak, ale przegapilem kilka ostatnich stron tego watku. To nic, bo makukrak, najbardziej ogarnia temat na tym forum Oczko.
Odpowiedz
(12-20-2015, 0:50 )marcintenisozo napisał(a): A czy takie przełączenie na pb przy 5 tys. nie powoduje,że silnik nagle na chwilkę traci moc?

nie
Odpowiedz
(12-14-2015, 18:10 )arek@epoczta.pl napisał(a): Instalacja za 3500 zł pod warunkiem fachowego montażu. po co przepłacać i oddawać do Włoch kasę jeśli to oni przyjeżdżają do Polski na przeszpiegi i podglądają nasze technologie.... ?
Chyba że lubimy wspierać rynek UE za wszelką cenę pomijając nasz rodzimy rynek.

No wlasnie - pod warunkiem fachowego montazu. Cena wydawala mi sie troche niska jak na fachowy montaz, ale dobra moglem sie mylic. Tak samo pytanie o czas montazu nie bylo bezpodstawne. W jeden dzien, ciezko ogarnac taki samochod, jezeli go wczesniej nie robili. Tez juz nie chcialem kruszyc o to kopii bo moze pracowali w 4 osoby od rana do rana Oczko. Okazalo sie jednak, ze troche moje podejrzenia byly sluszne.. Przegladajac poprzednie strony od poczatku bylo cos nie tak. To znaczy, ze w jeden dzien nie ogarneli tematu i nie do konca to byl fachowy montaz.
Odpowiedz
imho przełączanie na benzynę przy wysokich obrotach nie ma sensu - jeśli wszystko jest poprawnie to nie ma kompletnie takiej potrzeby, zdarza mi się cisnąć do oporu i tylko na początku był problem z mapą (szarpał przy zmianie 4 na 5 bieg przy jeździe autostradowej, jakąś korektę zrobili - podczas jazdy próbnej i od tej pory jest jak należy)
Odpowiedz
Tak na boku. Zmiana świec ma duży wpływ na pracę gazu?
Chodzi mi o zmianę na nowe, ale niekoniecznie inne. Niedługo serwis i pewnie wymienię świece.
Odpowiedz
Zależy od tego jakie i w jakim stanie masz teraz świece. Jak po długim przebiegu to różnica powinna być widoczna przy zmianie na nowe i z wysokiej półki.

Mieszanka paliwowa na gazie jest trudniejsza w zapłonie i świece muszą być w pełni sprawne. Jeśli coś będzie z nimi nie tak to silnik może pracować nierówno na luzie, przy przyspieszaniu może się dławić, komp będzie sypał błędami (wypadanie zapłonu) itd.
Odpowiedz
Póki co takich objawów nie ma, ale mieć nie chcę, więc zmienię. Pytam, bo boję się, że dobrze obecnie pracujący gaz, nagle po wymianie się rozstroi.
Odpowiedz
Powodzenia w eksploatacji gazu .
Odpowiedz
(12-20-2015, 21:29 )pablo diablo napisał(a): imho przełączanie na benzynę przy wysokich obrotach nie ma sensu - jeśli wszystko jest poprawnie to nie ma kompletnie takiej potrzeby, zdarza mi się cisnąć do oporu i tylko na początku był problem z mapą (szarpał przy zmianie 4 na 5 bieg przy jeździe autostradowej, jakąś korektę zrobili - podczas jazdy próbnej i od tej pory jest jak należy)

Troszke tam wiecej mocy na benie jednak jest jak ktos chce miec maksymalna moc Oczko. Inna sprawa, ze bez podgladu wykresu z sondy lambda przy bucie w podlodze nie do konca wiemy czy mieszanka jest prawidlowa. W teorii gazownicy powinni oczywiscie tak zrobic instalacje, zeby mieszanka byla na bogato. W praktyce... roznie bywa. Pozniej tylko przez takich partaczy ludzie boja sie gazu i mowia, ze lpg niszczy zawory...
Odpowiedz
A myślisz ze jak będziesz miał gaz dobrze zamontowany to nie niszczy tobie silnika ? Co za bzdura ...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości