02-14-2010, 20:55
Cytat:Patrząc na to co piszecie nie za bardzo rozumię jak możę być przyczyną sprzęgło?ano tak ze jest to prawdopodobnie najwiekszy wirujacy z duzymi predkosciami element , ktory latwo zdestabilizowac kinetycznie, traci swoja stabilnosc przy niewielkiej utracie oleju , zeby lepiej zrozumiec ta niekonwencjonalna teorie porownam sprzeglo do pralki do polowy wypelnionej recznikami , ktora jest ustawiona na wirowanie 1000 obr. , czy amortyzatory przy bebnie(w odpowiedzi na teorie poduszek zle ustawionych) sa w stanie powstrzymac pralke przed wpadnieciem w wielkie wibracje? nie sadze
jest jeszcze inna teoria, choc malo prawdopodobna, sprzeglo wewnatrz jest zbudowane z 2 przeciwstawnie ustawionych do siebie statycznych wirnikow stalowych, tj. w srodku sa 2 tak jakby wiry zrobione ze stalowych lopatek ktore podczas wirowania kola maja za zadanie rownomiernie rozprowadzac olej , dzieki temu przy niewielkiej utracie oleju sprzeglo nie zaczyna "bić" na boki, jesli jednej z lopatek zabranie w ktoryms z wirnikow olej moze sie gromadzic nierownomiernie wewnatrz kola co powoduje wieksza mase podczas wirowania w jednym punkcie okregu w stosunku do innego punktu polozonego po przeciwnej stronie, czyli sytuacja analogiczn do zle wywazonej alu felgi gdzie nierownomierny rozklad mas na wirujacym kole powoduje wibracje , tak czy inaczej uwazam ze sprzeglo hydrikinetyczne nadaje sie w takim wypadku do wymiany na nowe badz regeneracji