Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wibracje 1700-2100rpm
#51
Witam, czy jest jakieś sprawdzone rozwiązanie tego problemu? Pozdrawiam
Odpowiedz
#52
Panowie oddałem swoją KA9 do serwisu Largo w Gdyni ( dawny ASO HONDA) na sprawdzenie wycieków oleju i wibracje przy 2300 obr, Mechanik zadzwnił do mnie i zanim rozebrał powiedział ze on stawi na żle zamontowany rozrząd ( wałki wyrównoważające ) - pomyślałem że to słaba koncepcja  tym bardziej że sprzedający zapewniał że rozrząd był robiony u jakiegoś super mechanika...  i powiedziałem żeby zajął sie wyciekami oleju - wyszło że leje sie z simeringu wału i pompy olejowej więc i tak musieli zdejmować rozrząd - więc powiedziałem żeby robili - po kilku godzinach zadzwonili i powiedzieli że rozrząd na wałkach balansowych był ŻLE zamontowany !!! i że to mogło być powodem wibracji. Jak odbiore auto to dam znać.
ponizej załącznik jak prawidłowo zamontować pasek balansowy ( przy pomocy śruby blokującej zamontowanej w specjalnym otworze co uniemożliwia przekręcenie wałka podczas instalacji paska)

.pdf   Pasek balans.pdf (Rozmiar: 144.16 KB / Pobrań: 34)
Wg mechanika to było powodem wibracji, aczkolwiek miałem także uszkodzoną prawą podciśnieniową poduszkę silnika ( czyli to co ja podejrzewałem jako przyczyne wibracji ) i podczas tej naprawy została ona wymieniona
Wibracji już NIE MA także jedno z powyższych napewno było winowajcą ... a może obydwa Uśmiech
Odpowiedz
#53
@uzytkownicy ka7,ka8 ktorzy nie maja walka balansowego oraz poduszek podcisnieniowych

ostatnio wymienilem oringi wtryskiwaczy i motor przestał drgać w naszym ukochanym zakresie Uśmiech
dodam tylko ze po tylu latach przy wyciaganiu poprostu rozlecialy mi sie w palcach i nawet jesli wydaje sie wam ze sa ok, to warto je wymienic profilaktycznie bo to smieszny koszt i przyjemna robota

calkiem mozliwe ze u mnie przyczyna bylo lewe powietrze zaciagane przez te oringi badz na tyle male wycieki benzyny ze nie bylem w stanie ich zauwazyć
Odpowiedz
#54
(06-14-2016, 19:03 )frajcik napisał(a): @uzytkownicy ka7,ka8 ktorzy nie maja walka balansowego oraz poduszek podcisnieniowych

ostatnio wymienilem oringi wtryskiwaczy i motor przestał drgać w naszym ukochanym zakresie Uśmiech
dodam tylko ze po tylu latach przy wyciaganiu poprostu rozlecialy mi sie w palcach i nawet jesli wydaje sie wam ze sa ok, to warto je wymienic profilaktycznie bo to smieszny koszt i przyjemna robota

calkiem mozliwe ze u mnie przyczyna bylo lewe powietrze zaciagane przez te oringi badz na tyle male wycieki benzyny ze nie bylem w stanie ich zauwazyć
Ciekawe info, sprobuje na to rzucic okiem. Nie czules wczesniej zapachu benzyny? Moja coupe zaczela drgac na wolnych i mnie to drazni, bo czuc to na samochodzie. Niestety robie tak niski przebieg roczny,ze odbija sie to na aucie:/ Chociazby ze wzgledu na przebieg (lub jego brak) poduszki wydaja mi sie zlym tropem, bo niby czemu mialyby pasc ? 
Jedyne co mi przychodzilo do glowy, to fakt,ze starzejaca sie guma traci wlasciwosci przez co same poduszki maja mniejsza sztywnosc oraz slabiej tlumia drgania,ale to taka tam teoria. 
Odpowiedz
#55
wiesz co czasem cos tam czulem, ale raczej tylko zaraz po odpaleniu
u siebie odrazu obstawilem ze to nie poduszki silnika bo drgania na jalowym nie byly jednostajne tylko motor ewidentnie krzywo chodzil
mam jeszcze minimalnie zaolejone 2 cewki zaplonowe wiec musze ogarnac ten temat i juz raczej calosc bedzie si Uśmiech
na deser sproboje ogarnac przewody masowe bo po latach sa juz poparciale, a to kolejna przyjemna dlubaninka na sloneczny weekend
Odpowiedz
#56
Odkopuje temat. Wibracje w moim ka9 w przedziale +/- 1400-1900 tylko podczas jazdy występowały w sumie cały czas ale po wymianie zawieszenia mam wrażenie że wibracje zmieniły się w jakby ,,bujanie" samochodem:/ Jest to strasznie wkurzające. Do tego zaraz po odpaleniu silnika przez chwilę zawibruje całą buda. Kiedyś pròbowalem znaleść przyczynę, poduszki silnika są ok. Rozrząd wymieniony w 2018 roku. Szlak mnie trafi z tym.
Odpowiedz
#57
Temat tych wibracji w ka7/8 jest sprawa niemalże naturalną - o dziwo dużo popularniejszą w egzemplarzach udsm (acura) śmiem twierdzić - tu moje przypuszczenia że może być to spowodowane zużyciem koła pasowego a dokładniej rozwulkanizowaniem tłumika drgań (skrętnych?) który za wielką wodą nie występował w ogóle i koło pasowe było monolitem.
[Obrazek: IMG_20171026_103324.jpg]
Odpowiedz
#58
Znalazłem na forum, że przy ka9 ( tym bardziej tych obniżonych) podobno pomaga wymiana przegubów. Sam już nie wiem. Wibro jest tylko przy odpaleniu przez chwilę. A przy jeździe to już jak by kołysanie.. Sam nie wiem jak mam to nazwać..
Odpowiedz
#59
Wsciekly13041991 jak chcesz możemy się ustawić i przejechać moją obniżoną KA9, porównasz sobie czy u mnie też tak jest (ja to nie czuje, ale może mało wrażliwy jestem - u mnie pełny rozrząd był robiony w tym roku).
EDIT.
Dopiero po napisaniu posta zauważyłem, że jednak dzieli nas dość spora odległość.
Odpowiedz
#60
Carlos - dzięki za chęciUśmiech
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości