Liczba postów: 26
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Miejscowość: Żyrardów
05-05-2015, 4:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2015, 5:07 przez sebek8888.)
W srednim zakresie obrotów slychac stukanie w jednej głowicy. Cos jakby zawor, ale glosniej . Zimny i rozgrzany silnik to samo. Dodam ze na pewno olej do wymiany, niby zrobione na nim tylko 6tys ale w ciagu 4 lat...woda nie olej.Moze to byc przyczyna?
Macie jakies pomysły?
Liczba postów: 865
Liczba wątków: 13
Dołączył: May 2011
Reputacja:
2
kupiłeś samochód i nie zmieniłeś oleju?
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Ale akurat Kowal dał dobry trop - stary olej może być zbrylony/rozwarwarstwiony/etc. czyli nie spełnia swojej podstawowej roli - smarowania.
Poza tym regulacja zaworów.
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
0
Miejscowość: Żyrardów
No olej do wymiany to pewne...
Doprecyzuje cos jeszcze.... jesli to byly by zawory lub popychacze to wszystkie by pukaly... w tym egzemplazu dzwiek dobiega z jednego miesca w jednej glowicy.
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
05-05-2015, 20:08
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-05-2015, 20:10 przez Peter.)
Popychacze zaworowe mają gumowe oringi, które być może w jednym miejscu są wybite - stąd nietypowy dzwięk.
A pisząc regulacja zaworów miałem na myśli hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych, które nie będzie działać należycie jeśli jest problem z olejem.
Mogą być np.: przypchane kanały olejowe zasilające dany popychacz.
Gdyby to działo sie w moim aucie - oczywiście zaczął bym od wymiany oleju na nowy wysokiej klasy plus ewentualnie jakis dodatek czyszczący, po czym kolejna wymiana.
Popychacze mozna też odpowietrzyć.
Osobiście nie władowałbym sie w kupno auta z takimi objawami.
NIezaleznie od w/w wywodów problem może wystepować również w kolektorze dolotowym - klapy, motyle.
Liczba postów: 204
Liczba wątków: 4
Dołączył: Apr 2015
Reputacja:
2
Miejscowość: Gdansk/Susz
Głośne szklanki nie muszą oznaczać konieczności wymiany, często płukanka silnika +dobra oliwa 5w30/40 wycisza szklanki bezproblemowo, ponieważ niektórzy z wiekiem leją coraz gęstszy olej
u mnie szklanki po kupnie dawały mocno o sobie znać, i to kilka sztuk, olej organoleptycznie oceniam że był 15w40
po płukance + 5w40 szklanki wszystkie ucichły, czasem na wolnych obrotach gdy jest niskie ciśnienie oleju jedna sztuka zaczyna się odzywać, ale myślę że może miec nadal lekko przytkany kanał olejowy i kolejna płukanka+dobra oliwa rozwiąże na dobre ten problem
swoją drogą, w wypadku niepowodzenia, wyjęcie szklanek, umycie i ich rozruszanie, wymiana oringów i ponowny montaż to nie jest jakaś super cieżka i droga robota, lecz niestety czasochłonna