Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pukanie w Glowicy.
#1
W srednim zakresie obrotów slychac stukanie w jednej głowicy. Cos jakby zawor, ale glosniej . Zimny i rozgrzany silnik to samo. Dodam ze na pewno olej do wymiany, niby zrobione  na nim tylko 6tys  ale w ciagu 4 lat...woda nie olej.Moze to byc przyczyna?
Macie jakies pomysły?
Odpowiedz
#2
kupiłeś samochód i nie zmieniłeś oleju?
Odpowiedz
#3
(05-05-2015, 5:52 )kowal napisał(a): kupiłeś samochód i nie zmieniłeś oleju?

No jeszcze go nie kupilem.... dopiero ogladalem. Sorry kolego ale mam wrazenie ze odpisujesz na kazdy watek... niestety niekoniecznie na tematOczko
Odpowiedz
#4
Ale akurat Kowal dał dobry trop - stary olej może być zbrylony/rozwarwarstwiony/etc. czyli nie spełnia swojej podstawowej roli - smarowania.
Poza tym regulacja zaworów.
Odpowiedz
#5
(05-05-2015, 14:57 )Peter napisał(a): Ale akurat Kowal dał dobry trop - stary olej może być zbrylony/rozwarwarstwiony/etc. czyli nie spełnia swojej podstawowej roli - smarowania.
Poza tym regulacja zaworów.
Poprawcie mnie, ale jaka mozliwosc regulacji istnieje w tym silniku, nie ma hydraulicznych popychaczy, ktore ustawiania nie wymagaja? 
A co do pukania,to zlokalizowales dokladnie zrodlo halasu? Moze w kolektorze dolotowym cos puka? Olej na bank do wymiany i popychacze moze wyciszyc. 
Odpowiedz
#6
No olej do wymiany to pewne...
Doprecyzuje cos jeszcze.... jesli to byly by zawory lub popychacze to wszystkie by pukaly... w tym egzemplazu dzwiek dobiega z jednego miesca w jednej glowicy.
Odpowiedz
#7
Popychacze zaworowe mają gumowe oringi, które być może w jednym miejscu są wybite - stąd nietypowy dzwięk.
A pisząc regulacja zaworów miałem na myśli hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych, które nie będzie działać należycie jeśli jest problem z olejem.
Mogą być np.: przypchane kanały olejowe zasilające dany popychacz.
Gdyby to działo sie w moim aucie - oczywiście zaczął bym od wymiany oleju na nowy wysokiej klasy plus ewentualnie jakis dodatek czyszczący, po czym kolejna wymiana.
Popychacze mozna też odpowietrzyć.
Osobiście nie władowałbym sie w kupno auta z takimi objawami.
NIezaleznie od w/w wywodów problem może wystepować również w kolektorze dolotowym - klapy, motyle.
Odpowiedz
#8
(05-05-2015, 20:08 )Peter napisał(a): Popychacze zaworowe mają gumowe oringi, które być może w jednym miejscu są wybite - stąd nietypowy dzwięk.
A pisząc regulacja zaworów miałem na myśli hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych, które nie będzie działać należycie jeśli jest problem z olejem.
Mogą być np.: przypchane kanały olejowe zasilające dany popychacz.
Gdyby to działo sie w moim aucie - oczywiście zaczął bym od wymiany oleju na nowy wysokiej klasy plus ewentualnie jakis dodatek czyszczący, po czym kolejna wymiana.
Popychacze mozna też odpowietrzyć.
Osobiście nie władowałbym sie w kupno auta z takimi objawami.
NIezaleznie od w/w wywodów problem może wystepować również w kolektorze dolotowym - klapy, motyle.

Dzieki za odpowiedz.

W tym tygodniu auto ma wizyte u mechanika..... jesli wlasciciel da znac co i jak to napisze to na forum.
Odpowiedz
#9
(05-05-2015, 9:58 )sebek8888 napisał(a):
(05-05-2015, 5:52 )kowal napisał(a): kupiłeś samochód i nie zmieniłeś oleju?

No jeszcze go nie kupilem.... dopiero ogladalem. Sorry kolego ale mam wrazenie ze odpisujesz na kazdy watek... niestety niekoniecznie na tematOczko

Próbuję pomóc, Twoje wrażenia mało mnie interesują. Konstruktywna krytyka to też pomoc, niezależnie od tego jak kto ją odbiera. Jeśli masz obiekcje do zaworów, zrób pomiar kompresji. U mnie się na przykład ostatni zawór (też w jednej głowicy) przycinał czasem. Jeździ do tej pory, co każdy miał okazję zobaczyć.
Odpowiedz
#10
Głośne szklanki nie muszą oznaczać konieczności wymiany, często płukanka silnika +dobra oliwa 5w30/40 wycisza szklanki bezproblemowo, ponieważ niektórzy z wiekiem leją coraz gęstszy olej

u mnie szklanki po kupnie dawały mocno o sobie znać, i to kilka sztuk, olej organoleptycznie oceniam że był 15w40
po płukance + 5w40 szklanki wszystkie ucichły, czasem na wolnych obrotach gdy jest niskie ciśnienie oleju jedna sztuka zaczyna się odzywać, ale myślę że może miec nadal lekko przytkany kanał olejowy i kolejna płukanka+dobra oliwa rozwiąże na dobre ten problem

swoją drogą, w wypadku niepowodzenia, wyjęcie szklanek, umycie i ich rozruszanie, wymiana oringów i ponowny montaż to nie jest jakaś super cieżka i droga robota, lecz niestety czasochłonna
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości