09-15-2015, 3:43
Na razie mam z tyłu 69% tłumienia, więc nie ma tragedii.
Przygotowanie KA9 pod wymianę tylnych amortyzatorów
|
09-15-2015, 3:43
Na razie mam z tyłu 69% tłumienia, więc nie ma tragedii.
09-15-2015, 10:08
Dowal powietrza w opony to Ci spadnie te tłumienie. Dla mnie ten pomiar jest o kant dupy szczerze mówiąc. Nijak to się ma do sprawnosci amora... raczej...
09-16-2015, 4:57
A dlaczego mam zwiększać ciśnienie w oponach? Zalecane jest 2,2 atm (ok, nie pamiętam) i dla tego parametru wykonywany jest pomiar tłumienia amortyzatorów.
To w takim razie w jaki sposób można określić stan techniczny amortyzatorów?
09-16-2015, 5:24
Nie sluchaj takich podpowiedzi, cisnienie ma byc tak jak kaze producent,a zawias sprawny i jak najbardziej pomiar jest miarodajny. Roznice w sprawnosci na roznych stacjach diagnostycznych to kwestia definicji parametru sprawnosci. Owszem, ktos moze miec niesprawny sprzet,ale to przypadki losowe.
09-16-2015, 9:00
Makukrak tak zgodze sie zeby cisnienie bylo 2.2 ale mowie o tych procentach przeciez podczas pomiaru nie pracuje tylko sam amor... to jest tlumienie zawieszenia a nie amora... z kumplem ze stacji gadalem jak civica przeglad robilem mowil ze lepiej wypadl jak niektore auta o 10lat mlodsze... a stacje ma półroczną więc wątpie aby się rozkalibrowała i dlatego napisalem ze wystarczy zmienić cisnienie w oponach aby zrobić inny wynik...
09-16-2015, 16:14
Wiem o co ci chodzi, ale generalnie pomiar tlumienia, to tylko amortyzator, bo zawieszenie z zasady nie posiada elementow tlumiacych, polaczenia sa sztywne i jedynie gumy moglyby wykazac sie tlumieniem,ale ze wzgledu na ich niewielkie rozmiary, nie sa w stanie tego robic. Wydaje mi sie,ze masz na mysli fakt,ze nawet dobry amortyzator na rozwalonym(wzglednie wypracowanym)zawieszeniu nie osiagnie sprawnosci maksymalnej, mimo iz sam w sobie jest nawet nowy. Natomiast zgodze sie,ze nieodpowiednie cisnienie moze zaburzyc ten pomiar. Co do samych wskazan, to wskazania starszych maszyn mozna bylo interpretowac tak,ze jesli wynik siegal 80%, to amortyzator byl jak nowy, a jak skutecznosc tlumienia spadala ponizej 60% to juz zblizala sie wymiana. Teraz sam wspolczynnik skutecznosci ulegl nie tyle przedefiniowaniu, co nowe maszyny pokazuja wynik w innej skali i stad czesto niejasnosci wynikajace z pewnych nawykow. Natomiast osobiscie daleki bylbym od zupelnego deprecjonowania tych wskazan, jak mialbym sie czepiac czegos na stacji diagnostycznej, to pomiaru emisji szkodliwych substancji, tu spotkalem sie z niezlym rozrzutem, ale to wynika nie tylko z urzadzen(drogich w kalibracji) ale tez sposobu pomiaru czy tez nawet takich pierdol jak kontrola szczelnosci ukladu wydechowego przed pomiarem.
09-17-2015, 21:49
No to jest zamiennik kolejny: na tyle mam (zamontowany jeszcze) amortyzator Magnum Technology.
http://www.magnum-technology.com/?id=530&lang=PL& Jeszcze nie odkręcałem głośników i nie sprawdzałem czy czasem z górnym mocowaniem poprzedni właściciel coś nie rzeźbił (mam nadzieję że nie..), ale generalnie pasują. Takie "cusik" zdołał na tył KA9 poprzedni właściciel mojego auta wrzucić.
09-17-2015, 22:37
Makukrak no o to mi wlasnie chodzilo... ja w legendzie mialem powyzej 70% w tamtym roku
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|