Liczba postów: 264
Liczba wątków: 17
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
1
Gaz to bardzo dobre rozwiązanie, teoretycznie LPG czy CNG jest lepszym dla silnika paliwem od benzyny. Ale warunek konieczny to dobra instalacja i ktoś kto założy to naprawdę dobrze, nie śpiesząc się, z odpowiednim sprzętem. Instalacja gazowa wymaga niestety troszkę innej eksploatacji auta, mamy skróconą żywotność niektórych części (choć w sumie to tylko z powodu niewłaściwego jej użytkowania), oraz częstszej regulacji i czyszczenia np parownika.
Bardzo dobry monter równa się długiej, bezproblemowej eksploatacji instalacji.
Instalacje fabryczne mają taki plus że w nich nikt nie mieszała w kabelkach, przewodach, nic nie przyciął, wyciął, wyrzucił. A fachowcy od gazu często s powodu braku miejsca robią cuda z dolotem, potrafią odpiąć jakiś kabel i o nim zapomnieć, albo tak go naciągną że po pewnym czasie sam się odepnie.
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 15
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
Ja w piątek 4 grudnia 2009 byłem na przeglądzie instalacji u - rzeczywiście - ogarniętego gazownika i oto czego się dowiedziałem:
- moja instalacja (Bigas) to jedna z pierwszych instalacji sekwencyjnych, bardzo dobra i nieźle się sprawująca,
- w moim aucie zamontowano reduktor i przewody o zbyt małej średnicy, co skompensowano bogatszą mieszanką i wyższym ciśnieniem gazu, podczas przeglądu zubożono mieszankę i zmniejszono ciśnienie gazu,
- wymiana reduktora i przewodów na prawidłowe to koszt w granicach 450-500 PLN, natomiast ja osobiście nie czuję WIELKIEJ różnicy w osiągach między gazem i benzyną, więc nie będę inwestował w modernizację obecnej instalacji,
- jeżeli chodzi o spadki obrotów w niskim zakresie to NAJPRAWDOPODOBNIEJ jest to spowodowane przebiciem w układzie zapłonu, tzn. gdzieś na cewkach albo fajkach są przebicia, na które instalacja gazowa jest dużo bardziej wrażliwa niż benzyna, stąd spadki obrotów,
Po regulacji instalacji spalanie mojego auta wynoszące aktualnie ok. 18l/100 km w mieście i ok. 12l/100 km w trasie powinno się obniżyć.
Liczba postów: 749
Liczba wątków: 8
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
0
Jesli zbyt mala srednica, to jak moze byc bogatsza mieszanka? Nie za bardzo lapie o co kaman :roll:
Moim zdanie, jesli srednica jest mala, to bedziesz mial za malo gazu i wlasnie to moze byc powod problemu z obrotami... ale ja sie na "podtlenku" nie znam, wiec nie traktuj mnie powaznie :oops:
Nie kłóć się z głupkiem, ludzie mogą nie dostrzec różnicy...
Liczba postów: 78
Liczba wątków: 15
Dołączył: Oct 2009
Reputacja:
0
A ja myślę że ta zależność między cieńszymi przewodami a większym ciśnieniem może być taka, że jak zainstalowali cieńsze przewody to musieli skompensować mniejszy przepływ podając większe ciśnienie. Ale ja też się w sumie na tym nie znam...
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Zatem potwierdza sie odwieczna zasada, japoński silnik plus gaz to nie najlepsze połaczenie bo albo gazownicy nie potrafia tego ogarnac albo po prostu jedno z drugim nie chce dobrze współpracowac.