Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
check engine
#1
Witam.
Dzisiaj przy okazji podłączyliśmy z mechaniorem moją Hankę pod OBD, wyskoczyło sporo drobnych błędów m.in. problem ze słabym akumulatorem. Aku został wymieniony na nowy, błędy skasowane, ale co ciekawe. Gdy przejechałem dosłownie kilkadziesiąt metrów, jak nigdy nie wyświetlały mi się błędy to teraz pojawił się check engine VSA, check engine CMBS oraz żółty trójkąt z wykrzyknikiem, który nie wiadomo co znaczy. Więc ponownie podpięliśmy auto pod kompa, wykasowaliśmy błędy VSA i CMBS, ale w sumie nic to nie dało, ponieważ przy ponownym pokonaniu odcinka kilkudziesięciu metrów opisane wcześniej błędy znowu się pojawiły. Nic z tego nie rozumiem, zawsze sądziłem że po wykasowaniu błędów powinno być tylko lepiej, a tutaj jest gorzej niż bym w ogóle się za to nie brał, ponieważ wcześniej wszystko działało bez zarzutu. O co kaman, może pomożecie w tym temacie, jak tego gówna się pozbyć.

Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Witam juz jest taki temat do dyskusji :

http://honda-legend.pl/showthread.php?tid=2242

Poszukaj a znajdziesz pozdrawiam
Odpowiedz
#3
Dzięki za info. Czytałem już ten temat, ale akurat w moim przypadku wszystko jest sprawne i nie uszkodzone, zarówno ABS, CMBS, SHADW itp. na pewno wszystkie te elementy wcześniej działały wzorowo, a wątpię żeby podpięty komputer do OBD w celu wykasowania błędów mógł cos rozkalibrować czy zepsuć.
Odpowiedz
#4
(02-16-2016, 6:16 )kala40 napisał(a): Dzięki za info. Czytałem już ten temat, ale akurat w moim przypadku wszystko jest sprawne i  nie uszkodzone, zarówno ABS, CMBS, SHADW itp. na pewno wszystkie te elementy wcześniej działały wzorowo, a wątpię żeby podpięty komputer do OBD w celu wykasowania błędów mógł cos rozkalibrować czy zepsuć.

A ja wątpie by podpięty pod OBD komputer nie wykazał żadnych konkretnych kodów błędów, co w takim razie wykasował?
Może trzeba w lepszego mechaniora zainwestować, który przeanalizuje wyswietlone kody a nie tylko delete na skanerze wcisnie.
Odpowiedz
#5
Jak cos jest nie tak to OBD musi cos wykazać ...
Moze jeszcze próbuj aku odłączyć moze pomozeOczko

(02-16-2016, 6:16 )kala40 napisał(a): Dzięki za info. Czytałem już ten temat, ale akurat w moim przypadku wszystko jest sprawne i nie uszkodzone, zarówno ABS, CMBS, SHADW itp. na pewno wszystkie te elementy wcześniej działały wzorowo, a wątpię żeby podpięty komputer do OBD w celu wykasowania błędów mógł cos rozkalibrować czy zepsuć.

Chodziło mi o to ze mogłeś tutaj pytanie zadać w tym wątku Oczko
Odpowiedz
#6
Podlacz stary aku, wykasuj i zobacz. Czesto gesto nowe aku nie trzymaja parametrow.
Odpowiedz
#7
Ok. Peter - oczywiście wyskakiwały drobne kody błędów które jak pisałem dotyczyły głównie kwestii prądu ze starego aku, natomiast nie wyskoczył żaden błąd dot. układu VSA czy CMBS, więc stąd moje zdziwienie.
Panowie spróbuje więc odłączyć nowy aku i podłączyć z powrotem. Jak to nie pomoże to podłączę stary aku i ponownie pod OBD.
Pozdrawiam
Odpowiedz
#8
(02-16-2016, 16:38 )kala40 napisał(a): Ok. Peter - oczywiście wyskakiwały drobne kody błędów które jak pisałem dotyczyły głównie kwestii prądu ze starego aku, natomiast nie wyskoczył żaden błąd dot. układu VSA czy CMBS, więc stąd moje zdziwienie.
Panowie spróbuje więc odłączyć nowy aku i podłączyć z powrotem. Jak to nie pomoże to podłączę stary aku i ponownie pod OBD.
Pozdrawiam

W takim razie masz wskazanie na zasilanie. 
Trzeba sprawdzić ładowanie AKU, sam AKU, regulator napięcia.
Przy spadkach napięcia komputer może wywalić kontrolki innych układów.
Legend ma bardzo duży pobór energii nawet spoczynkowej ( dlatego trzeba sprawdzić pobór na wyłączonym kluczyku ).
Odpowiedz
#9
Witam.
Wszystko ogarnięte. Po sprawdzeniu ładowania aku, regulatora napięcia - brak nieprawidłowości. Po ponownym podpięciu pod kompa, nie wykazał żadnych błędów wskazujących na aku, Przeprowadziliśmy coś a la ponowną kalibrację systemu VSA i zero błędów, wszystko działa jak należy.
Pozdrawiam
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości