Liczba postów: 79
Liczba wątków: 20
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
0
Miejscowość: Warszawa
08-10-2014, 23:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2014, 0:27 przez fontisgombault.)
Witam. Mój akumulator zdaje się zmarł śmiercią naturalną (70 Ah): przy włączonym zapłonie pojawia się "mrugająca i przygasająca choinka" i prostownik go już nie wskrzesza. W związku z tym, że manual podaje dwie możliwości jeżeli chodzi o baterię: 55Ah i 72Ah chciałem zapytać co ewentualnie decyduje o doborze baterii. Jeżdżę codziennie 20 km do i 20 km z pracy, trochę mało i nie wiem czy akumulator nie wymagałby doładowywania prostownikiem raz na miesiąc przy 72Ah, więc może lepiej 55Ah. Tylko znowu w okresie zimowym, przy niskich temperaturach może lepszy ten o większej pojemności.
Chciałem także zapytać o prąd rozruchu, bo tej informacji brak w danych technicznych.
Proszę o poradę.
Liczba postów: 3,411
Liczba wątków: 12
Dołączył: Jun 2009
Reputacja:
52
Miejscowość: Łódź
Akumulatory według manuala: 12 V−72 Ah/20 godzin (12 V−55 Ah/5 godzin).
Prąd rozruchowy jesli dobrze pamiętam: minimum 7,7 V / ok.: 400 A.
Liczba postów: 704
Liczba wątków: 13
Dołączył: Aug 2012
Reputacja:
0
Miejscowość: W-wa
Moim zdaniem powinieneś wybrać 72. 55 w naszych stronach potrafi być przymałe... szczególnie zimą jak masz poniżej -30
HLKA9'96 -> HLKA9'99
Liczba postów: 132
Liczba wątków: 10
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
2
ASO zakłada 72Ah 550A, masz 6 cylindrów do pchnięcia więc lepiej założyć 72 i w zimie mniej problemów. a po drugie dziure masz dopasowaną wymiarami do 72
Liczba postów: 100,000,447
Liczba wątków: 1,000,019
Dołączył: Dec 2008
Miejscowość: Tychy
nie do końca się z Wami zgodzę.
Należy przyjąć założenie,że lepsza mniejsza bateria i w pełni naładowana niż większa i ustawicznie niedoładowana. Tyczy się to szczególnie aut użytkowanych na krótkim dystansie w mieście. Akumulator niedoładowany to akumulator, który szybko ulegnie awarii.
Stopień sprężania tego silnika i pełny syntetyk nie stanowią jakiegoś wielkiego oporu czy zimą czy latem.
v6