Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Renowacja chromowanych elementów
#1
Nasze samochody mają chromowane wykończenia na listwach (drzwi, zderzaki itd.). Jak się to porysuje, to jest generalnie kłopot. Wałkowałem temat długi czas i w gruncie rzeczy bez sukcesów. Temat: chromowanie albo metalizacja próżniowa.

Wykonawcy albo nie robią w plastiku (ABS), albo nie chcą się podjąć, bo im się dla jednej małej części nie opłaca, albo mówią/piszą, że jak zrobią, to i tak nie będzie wyglądało jak oryginał, albo nie potrafią, albo mają inną wymówkę. Do tego w necie ofert takich usług nie ma zbyt wiele, a jak są to nastawione są na renowację części metalowych z oldtimerów.

Czy ktoś przerabiał temat renowacji tych chromowanych elementów i może podać jakieś sprawdzone adresy?
Odpowiedz
#2
Pisałem już na ten temat apropo porysowanych żeberek grilla i pęknietej szybki znaczka H,zamiescilem nawet kilka zdjęć,nie jest to fabryka ale napewno listwy lepiej wygldają niż porysowane.

http://www.mazurczak.pl/
Odpowiedz
#3
Podany przez Ciebie link to zakład, który zajmuje się metalizacją próżniową.
Jest to inna metoda niż techniki galwanizacji w przepływie napięcia przez materiał, dodatkowo miedziowane, tak jak robi sie z elementami fabrycznie nowymi.
Pytanie do Ciebie jak z trwałością tych próźniowanych elementów?
Ja mam bardzo złe doświadczenia.
Odpowiedz
#4
Przerabiałem temat metalizacji próżniowej. POwłoka jest tyle trwała ile warstwa zabezpieczająca. Szału nima ale lepsze to niż 500 za nową
Odpowiedz
#5
Ja kupiłem na Allegro chromową folię do oklejania samochodów. 15zł i 20 minut pracy i listwy od grilla odnowione. Szału nie ma, ale wygląda o niebo lepiej niż poprzednio. Niestety nie znalazłem żadnej firmy która podjęła by się chromowania, a nowe listwy w ASO to ? 500zł/ szt.
Odpowiedz
#6
A możesz wrzucić jakieś zdjęcie z bliska takiego oklejonego elementu? Folia nie odłazi, nie ma bąbli?
Odpowiedz
#7
A chromowanie natryskowe ?? Słyszałem o tym i sam chce oddać znaczki do takiej operacji.
KA9 z 99'
Odpowiedz
#8
(03-11-2017, 22:31 )Peter napisał(a): Podany przez Ciebie link to zakład, który zajmuje się metalizacją próżniową.
Jest to inna metoda niż techniki galwanizacji w przepływie napięcia przez materiał, dodatkowo miedziowane, tak jak robi sie z elementami fabrycznie nowymi.
Pytanie do Ciebie jak z trwałością tych próźniowanych elementów?
Ja mam bardzo złe doświadczenia.

Minęło juz ponad dwa  a moze trzy lata od zabiegu i jeżeli chodzi o trwałosc to nie jest żle(kilka drobnych odpryskow od kamieni) natomiast samo wykonanie patrzac z bliska wychodzi trochę odpustowo za to z  dalszej odleglosci prezentuje sie bez zarzutu,tak jak na zamieszczonych fotkach w moim poscie dotyczacym znaczka H.
Odpowiedz
#9
(03-13-2017, 6:03 )takibartek napisał(a): A możesz wrzucić jakieś zdjęcie z bliska takiego oklejonego elementu? Folia nie odłazi, nie ma bąbli?

Tak to wygląda:
   
   

Jeżdżę z tą folią od września ubiegłego roku. Jestem zaskoczony, bo folia przeżyła kilkanaście myć, kilka długich tras w deszczu, śniegu, wietrze i się całkiem dobrze trzyma.
Odpowiedz
#10
(03-14-2017, 21:19 )AWIK napisał(a):
(03-13-2017, 6:03 )takibartek napisał(a): A możesz wrzucić jakieś zdjęcie z bliska takiego oklejonego elementu? Folia nie odłazi, nie ma bąbli?

Tak to wygląda:



Jeżdżę z tą folią od września ubiegłego roku. Jestem zaskoczony, bo folia przeżyła kilkanaście myć, kilka długich tras w deszczu, śniegu, wietrze i się całkiem dobrze trzyma.

Mozesz podac namiary.na folie?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości