Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wentylacja przednich foteli
#1
przyszedł mi do głowy pomysł tego wątku ponieważ chciałbym poukładać sobie wiedzę w tym zagadnieniu.

-co dokładnie powinno być wentylowane , zadek i plecy?
-jaka jest prawidłowa siła wentylacji?
-jak wykryć usterkę?
-co się najczęściej psuje?

W kb1 jest to częsta przypadłość.

A mam wrażenie, że coś to słabo wentyluje - bo w moim przypadku jest to słabo wyczuwalne chłodzenie.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#2
Z tą siłą to ciężka sprawa, jak to zmierzyć? Zauważyłem u siebie że skóra na fotelu kierowcy jest ciut bardziej wyeksploatowana, co skutkuje tym że te perforacje się nieznacznie "przesuwają" w kierunku oparcia i gorzej wentyluje. Jak się "napnie " zadkiem fotel w kierunku kierownicy czuję różnicę. Nie wiem czy dobrze wyjaśniłem. Porównuję z fotelem pasażera gdzie wydaje mi się ze działa to nieco lepiej.
Wentylacja działa mi tylko w części dolnej zdaje się ale muszę to sprawdzić.
Odpowiedz
#3
Na plecy jest 6 dysz dmuchających, na zadek pewnie też 6.

Na podparciu są rozmieszczone na lewym i prawym skraju perforowanej części fotela, wystarczy sćiągnąć tylnią obudowę fotela i wszystko widać.

U mnie dmucha tak, że jest ledwo wyczuwalne ręką, a jak usiąde to prawie nic nie czuje na ciele żeby dmuchało.

Są chyba 2 odzielne dmuchawy na zadek i na plecy, jak dmucha ci tylko w jednym miejscu to jest usterka.

Przewody od dmuchawy są bardzo płaskie i z czasem mogą się spłaszczyć do tego stopnia, że zamyka się ich prześwit i słabo dmucha.
Odpowiedz
#4
no i co z tym zrobić?
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#5
Warto było by się tym zająć, bo jak nie będzie ciągu powietrza to nie wiadomo jak znoszą to dmuchawy. Może być prawdopodobieństwo spalenia na przykład.
Odpowiedz
#6
ok, ale wymieniać węże? Oczywiście zakładając, że to one są przyczyną. Bo równie dobrze mogły wyzionąć ducha "wiatraczki".
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#7
(06-10-2017, 17:45 )Legend95 napisał(a): ok, ale wymieniać węże?  Oczywiście zakładając, że to one są przyczyną. Bo równie dobrze mogły wyzionąć ducha "wiatraczki".

Można zrobić samodiagnostykę ale to bardziej pod kątem grzania dupy:

Moduł sterujący wentylacją fotela jest wyposażony w termistorowy układ samodiagnostyczny. Układ sterujący sprawdza, czy w obwodzie termistora nie ma przerwy lub zwarcia i wyświetla wynik diagnostyki na diodach LED przełącznika wentylacji fotela.
Przejście w tryb samodiagnostyki
  1. Włączyć zapłon (II) i wykonać kolejny krok w ciągu 5 sekund.
  1. Nacisnąć trzy razy stronę W DÓŁ przełącznika wentylacji fotela, sześć razy stronę DO GÓRY, a następnie trzy razy stronę W DÓŁ.
  1. Jeśli układ przejdzie w tryb samodiagnostyki, wszystkie diody LED (A) zapalą się na 6 sekund, a następnie wyświetlą wynik.
    • Jeśli zapalą się trzy diody LED po stronie ogrzewania, termistor jest uszkodzony.
    • Jeśli nie zapali się żadna dioda LED, termistor jest sprawny.
UWAGA: Układ jest wyposażony w przełącznik czasowy.
  • Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po około 5 minutach od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 60°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji Hi (wysoka) na pozycję Mid (średnia).
  • Przełącznik czasowy ogrzewania fotela: Po godzinie od osiągnięcia przez ogrzewanie temperatury 46°C układ sterujący zmienia temperaturę ogrzewania i wskazanie diód LED z pozycji MID (średnia) na pozycję LO (niska).
Wyjście z trybu samodiagnostyki
Aby wyjść z trybu samodiagnostyki, wyłączyć stacyjkę.

Lub sprawdzić wentylatorki bezpośrednio:

  1. Wymontować fotel kierowcy lub pasażera z przodu. Aby sprawdzić silnik nawiewu w oparciu fotela, wymontować panel z oparcia fotela.
  1. Odłączyć złączkę 3-stykową (A) od silnika każdego wentylatora (B).
  1. Podłączyć biegun dodatni akumulatora do styku do styku nr 1 złączki 3-stykowej silnika wentylatora, masę zaś do styku nr 3. Silnik powinien pracować.
  1. Jeśli silnik nie działa lub nie pracuje płynnie, należy go wymienić.

A może wystarczy skórkę dobrze oczyścić i odtłuścić co by dziurki w perforacji odetkać ? Oczko


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#8
o strony elektronicznej jest OK, ale efekt chłodzenia jest słaby....więc trzeba rozbierać...echh..a tak mi się nie chce Duży uśmiech
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#9
(06-11-2017, 4:45 )Legend95 napisał(a): o strony elektronicznej jest OK, ale efekt chłodzenia jest słaby....więc trzeba rozbierać...echh..a tak mi się nie chce Duży uśmiech

Proponuję posadzić 4 litery  w innej KB i zobaczyć jak wieje, bo może po prostu dupy nie urywa ot tak fabrycznie Oczko
A mysz Ci jakaś nie wlazła w te kanały dolotowe? Diabeł
Odpowiedz
#10
Ze spłaszczonymi przewodami można sobie poradzić, poprostu wkladając jakiś wężyk do środka, żeby je rozszerzyć.

Ten system jest chyba tylko po to, żeby nasza skóra lepiej oddychała i się tak nie pociła,
a nie żeby odczuć rzeczywisty powiew chłodzącego powietrza na plecach.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości