Dzięki Maku, zapoznam się z lekturą.
Sova, opory powietrza, tarcie itp. Spowoduje że silnik nie osiągnie maks. obrotów bo moment oborotowy nie jest większy od oporów.
To chyba jedna z zasad dynamiki:
"jeżeli na ciało nie działają żadne siły lub siły się równoważą, ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym"
Jeżeli silnik osiąga dane obr. Tj. Np. 6300obr/min różnica miedzy prędkością teoretyczną a tą w praktyce to wynik (tak mi się wydaje) błędów pomiarowych i "poślizgów" na skrzyni biegów i na styku koło asfalt. Dokładnie tak jak napisał Maku
Jeżeli gdzieś się mylę lub uprawiam herezje to mówcie, piszcie. Staram się temat ogarnąć na logikę.
Sova, opory powietrza, tarcie itp. Spowoduje że silnik nie osiągnie maks. obrotów bo moment oborotowy nie jest większy od oporów.
To chyba jedna z zasad dynamiki:
"jeżeli na ciało nie działają żadne siły lub siły się równoważą, ciało pozostaje w spoczynku lub porusza się ruchem jednostajnym prostoliniowym"
Jeżeli silnik osiąga dane obr. Tj. Np. 6300obr/min różnica miedzy prędkością teoretyczną a tą w praktyce to wynik (tak mi się wydaje) błędów pomiarowych i "poślizgów" na skrzyni biegów i na styku koło asfalt. Dokładnie tak jak napisał Maku
Jeżeli gdzieś się mylę lub uprawiam herezje to mówcie, piszcie. Staram się temat ogarnąć na logikę.