Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Katalizator
#1
Witam
Powoli zaczyna mi klękać jeden z katalizatorów i co jakiś czas wywala mi check. Miał już ktoś problem z katalizatorem? Jak sobie z tym poradził?
Koszt jednego w ASO 4900zl
Regeneracja 1100zl
Znalazłem też niby coś w zamienniku 600-900 zł
Dodam, że nie wpływa na razie to na jazdę tylko pomarańcz na desce.
Wiem, że najlepiej byłoby kupić z ASO ale koszt taki nie co wysoki co radzicie?
Pozdrawiam
Odpowiedz
#2
(11-15-2017, 15:32 )limak33 napisał(a): Witam
Powoli zaczyna mi klękać jeden z katalizatorów i co jakiś czas wywala mi check. Miał już ktoś problem z katalizatorem? Jak sobie z tym poradził?
Koszt jednego w ASO 4900zl
Regeneracja 1100zl
Znalazłem też niby coś w zamienniku 600-900 zł
Dodam, że nie wpływa na razie to na jazdę tylko pomarańcz na desce.
Wiem, że najlepiej byłoby kupić z ASO ale koszt taki nie co wysoki co radzicie?
Pozdrawiam

Tuleja w sondę za 8 zł i po problemie. Normy w komputerze auta są tak wysrubowane , że potrafi się swiecic check po 120 k km. Eko sreko;-)
CA5-BB3-CG4-BB3-CG8-EJ9-KB1
Odpowiedz
#3
w RL mam założone emulatory - niezbyt to robi bo czasem check świeci.

Dałbym regenerować, bo nie wiadomo, który katalizator umarł, Zawsze będziesz mieć gwarancję i przegląd przejdziesz na spokojnie.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#4
(11-15-2017, 17:58 )Legend95 napisał(a): w RL mam założone emulatory - niezbyt to robi bo czasem check świeci.

Dałbym regenerować, bo nie wiadomo, który katalizator umarł, Zawsze będziesz mieć gwarancję i przegląd przejdziesz na spokojnie.

Cenowo wyjdzie lepiej wstawić tulejkę za 8 zł. Który kat wyjdzie na kompie przy czytaniu błędów. Pewnie P0420:-)
CA5-BB3-CG4-BB3-CG8-EJ9-KB1
Odpowiedz
#5
Spróbuję z tulejami jeżeli będzie dalej check wyskakiwał to oddam do regeneracji.
Dziękuję za podpowiedź nie slyszałem jeszcze o tych emulatorach/tulejach.
Odpowiedz
#6
(11-15-2017, 19:45 )Putynek napisał(a):
(11-15-2017, 17:58 )Legend95 napisał(a): w RL mam założone emulatory - niezbyt to robi bo czasem check świeci.

Dałbym regenerować, bo nie wiadomo, który katalizator umarł, Zawsze będziesz mieć gwarancję i przegląd przejdziesz na spokojnie.

Cenowo wyjdzie lepiej wstawić tulejkę za 8 zł.  Który kat wyjdzie na kompie przy czytaniu błędów. Pewnie P0420:-)

A mógłbyś coś więcej powiedzieć o tej tulejce za 8 zł. Bo ostatnio pojawił mi się błąd kat B i czy to by miało zastosowanie?
Odpowiedz
#7
Czy lepiej? Kwestia indywidualna. Zalezy od stopnia zużycia katalizatora. U mnie są puste i problem pojawił się z doborem emulatora bo jest tam mało miejsca.
Oczywiście analizator spalin wariuje i jeśli ma LPG to przeglądu nie przejdzie - legalnie.

Więc mimo wszystko wybrałbym opcję z wstawieniem KAT-a jako kompromis między kosztami a legalnością i ochroną środowiska, a z tego co wiem to Kamil w swych autach lipy nie robił.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz
#8
(11-15-2017, 20:11 )wik napisał(a):
(11-15-2017, 19:45 )Putynek napisał(a):
(11-15-2017, 17:58 )Legend95 napisał(a): w RL mam założone emulatory - niezbyt to robi bo czasem check świeci.

Dałbym regenerować, bo nie wiadomo, który katalizator umarł, Zawsze będziesz mieć gwarancję i przegląd przejdziesz na spokojnie.

Cenowo wyjdzie lepiej wstawić tulejkę za 8 zł.  Który kat wyjdzie na kompie przy czytaniu błędów. Pewnie P0420:-)

A mógłbyś coś więcej powiedzieć o tej tulejce za 8 zł. Bo ostatnio pojawił mi się błąd kat B i czy to by miało zastosowanie?
Przy błędzie P0420 (najczęstszy) wstawiasz tulejkę dystansową z Allegro za ok 8 -10 zł pomiędzy drugą sondę a katalizator odsuwajac tym samym sondę o parę mm od katalizatora. W ten sposób sonda dostaje ciut inny przepływ spalin i nie wywala błędu katalizatora. U mnie czystość spalin była taka, że można było nimi oddychać;-) , a błąd wywaliło co jakiś czas. Po wystawieniu tulejki spokój od 20 kkm. Mówię o katalizatorze od grodzi silnika. Sam kat jeszcze pożyje pewnie z 200kkm. Tak mamy ustawione normy przez pseudo inżynierów-ekologów w komputerze samochodu. Biznes musi się kręcić.
CA5-BB3-CG4-BB3-CG8-EJ9-KB1
Odpowiedz
#9
(11-15-2017, 20:13 )Legend95 napisał(a): Czy lepiej? Kwestia indywidualna. Zalezy od stopnia zużycia katalizatora. U mnie są puste i problem pojawił się z doborem emulatora bo jest tam mało miejsca.
Oczywiście analizator spalin wariuje i jeśli ma LPG to przeglądu nie przejdzie - legalnie.

Więc mimo wszystko wybrałbym opcję z wstawieniem KAT-a jako kompromis między kosztami a legalnością i ochroną środowiska, a z tego co wiem to Kamil w swych autach lipy nie robił.

Kwestia ile masz najechane oczywiście. Ale chyba nie wierzysz, że auto po 120 kkm ma zajechany katalizator, gdzie spaliny są wzorcowe, a z tłumika wydobywa się tylko para wodna?
CA5-BB3-CG4-BB3-CG8-EJ9-KB1
Odpowiedz
#10
nie lubię snuć teorii, ale kat może być załatwiony po takim przebiegu w przypadku gdy delikwent jeździł po bułki na druga stronę ulicy i tak parę razy dziennie.

U mnie katalizatory siadły na amen po 300 tys.

Aczkolwiek jak wiadomo błąd P0420/430 nie zawsze wynika z niesprawności katalizatora czy sond.
kb1+kb1+kb2 
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości