Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja
#9
No wiec walka trwa dalej. Kolejne 13h spedzonych na warsztacie daje powoli juz jakies naoczne efekty. Nie tylko rozpizdzanie w atomy hehehe

To na czym sie skupilsmy to przygotowanie elementow do zamontowania z dawcy. Oczywiscie wszystko trzeba bylo zdemontowac. Jak to zwykle bywa pare rzeczy trzeba bedzie nabyc nowych. A sa to:
01. poduszka skrzyni
02. klamry przekladni
03. uszczelnienie dyfra
04. uszczelnienie walu
05. tarcza sprzegla

Do tego uszylem nowy mieszek ze skory bo ten oryginalny byl w fatalnym stanie.

A wiec wracajac do opisu prac. To co nam sie udalo zrobic to:

01. wymiana komputera Cruise
Co prawda sam komputer ma inne opisy i numery ale zasada dzialania ma ta sama w obu wersjach. To co trzeba zrobic to odpiac rozowy kabel z AT lewarka i przeciagnac go do pedalu sprzegla. Do tego jeden kabel masy do slupka A i to tyle.

02. zamontowanie pedalu sprzegla
Jest to o tyle ulatwione zadanie, ze gorna blacha mocujaca jest w aucie AT. Za to brak dystansow na sciane grodziowej oraz brak otworow. Robi sie je prosto. Mocujemy pedal do tej pierwszej blachy i rysikiem zaznaczamy gdzie zrobic otwory. Potem tylko wiertarka z dobrym wiertlem i po klopocie. Otwory zrobilismy nieco wieksze o pare mm dla ewentualnej potrzeby regulacji. Do samej zas podstawy lapy sprzegla umocowalismy 2 dystanse 14mm aby zachowac fabryczne parametry. Montaz przebiegl dosc gladko.

03. lewarek

Lewarek MT jest przede wszystkim mniejszy od AT. Niestety zostaje spory otwor po AT pod podlokietnikiem ale mozna go w prosty sposob zamaskowac. Wystarczy odkrecic z podstawy lewarka AT blache, w jej centralny otwor dac gumowy korek i przykrecic tam gdzie byla. Lewarek MT wymaga modyfikacji. 2 pierwsze otwory pasuja ale 2 kolejnych brak. Trzeba je wywiercic i od dolu przyspawac 2 nakretki - z reszta fabrycznie tez jest to tak rozwiazane. Nastepnie jest jeszcze taka lapa mocowana do tunelu co trzyma drazek od lewarka do skrzyni. Aby ja umocowac trzeba odbic 2 nakretki co sa przyspawane na dole tunelu i przyspawac je od srodka auta do tunelu z gory. No i to tyle.

04. ECU
Proste i nieproste. Jak juz wiemy trzeba pociagnac 2 druty do knock sensorow. Ale sa jeszcze 2 przewody ktorych roli nie znalezlismy. Mam nadzieje, ze do soboty rozwiazemy problem bo chcemy zeby kolejna byla wielka sobota Duży uśmiech

Poki co to tyle. Kolejna walka juz za 6 dni. Plan mamy taki aby poskladac cale auto do kupy. Czy uda sie odpalic, noo zobaczymy, mam nadzieje ze tak ale jesli nie to juz mechanicy zaraz po swietach zrobia. Zaleja plyny, podepna drutki jesli jakies zostana i jazda testowa. A ja za jakies 2 tygodnie bede mogl swoje wrazenia opisac :mrgreen:
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Re: Z serii szalonych pomyslow AT do MT konwersja - przez stosek - 04-06-2009, 3:00

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości