07-03-2020, 20:20
Przy zmianie biegów zmieniają się obroty silnika i co za tym idzie wartości momentu i mocy, przy tego typu skrzyniach zawsze będzie to czuć. Wg mnie to co opisujesz jako przymulenie skrzyni to efekt kompromisu, zmiana jest bardziej gładka ale kosztem dynamiki. Kiedyś w acurze wymieniłem skrzynię i nie został podpięty jakiś czujnik, czego efektem był brak tego efektu gładkiej zmiany, kolejne biegi wchodziły ostro, od razu, zapewne ze szkodą dla skrzyni oraz komfortu ale dynamika była o niebo wyższa.
V-rec załącza się w okolicy 4,5 tys. obrotów, słychać i czuć to wyraźnie. Przy trybie ręcznym skrzyni, nie chodząc poniżej tych obrotów jest na prawdę dynamicznie, mi to wystarcza.
15 litrów w mieście jest ok. Takie wartości można osiągnąć nie stojąc w korku, porostu co chwila ruszając spod świateł. Ale jak się robi 15 km w godzinę to nie ma siły, poniżej 20 raczej nie realne.
V-rec załącza się w okolicy 4,5 tys. obrotów, słychać i czuć to wyraźnie. Przy trybie ręcznym skrzyni, nie chodząc poniżej tych obrotów jest na prawdę dynamicznie, mi to wystarcza.
15 litrów w mieście jest ok. Takie wartości można osiągnąć nie stojąc w korku, porostu co chwila ruszając spod świateł. Ale jak się robi 15 km w godzinę to nie ma siły, poniżej 20 raczej nie realne.