Liczba postów: 305
Liczba wątków: 28
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
4
Miejscowość: Polska
I kolejne pytanko dot. oporności. Rozmawiałem z firmą serwisującą sprężarki i kolo mnie zaskoczył mówiąc, że w naszych KB1 sprężarki są o różnej oporności 5,5 i 11 Ohm. Nie rozumiem o co chodzi. Znaczyłoby to, że montowane były dwa rodzaje sprężarek?
Liczba postów: 67
Liczba wątków: 9
Dołączył: Dec 2016
Reputacja:
1
Miejscowość: Poznań
Coś mi nie pasują te dane. Jeśli dobrze pamiętam, to opór cewki to było coś około 2 Ohm. Możesz zmierzyć oporność bez demontowania wszystkiego tylko trzeba się położyć pod autem. Rozpinasz złączkę, miernik w rękę i sprawdzasz. Następnie możesz uruchomić silnik i pomierzyć czy w ogóle masz napięcie na kostce. Sprawdź jeszcze czy nie przegrzał się przewód masowy. Jest podłączony do obudowy wentylatora klimy. U mnie on się przegrzał i uszkodził. szybka wymiana i klima działa do dziś.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 28
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
4
Miejscowość: Polska
Instrukcja serwisowa do KB1 podaje wartości w przedziale 3,9-4,3 Ohm. Inne wartości od dopuszczalnych kwalifikują ja do wymiany.
Liczba postów: 305
Liczba wątków: 28
Dołączył: Jun 2013
Reputacja:
4
Miejscowość: Polska
Czyli można śmiało stwierdzić, że z tymi serwisami klimatyzacji to różnie bywa jeżeli chodzi o kompetencje pracowników.
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2018
Reputacja:
0
Miejscowość: Rzeszów
Witam!
Krótki pytanko wciskam w temat nawiązujący do klimy aby nie zakładać nowego wątku.
Czy w KB1 po wlaczeniu klimy przy temperturach otoczenia rzędu 0 stopni +/-10 powinne włączyć się wiatraki na chłodnicy?
Pamiętam że w Accordzie przy niskich temperturach po wlaczeniu A/C wentylator się nie włączał a w KB1 włącza się i to na dość długo. Po 4 minutach czekania na wyłączenie dałem sobie spokój i wyłączyłem auto ale wentylator do końca działał. Nie wiem czy ten typ tak ma czy coś nie tak jest.
Liczba postów: 87
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2018
Reputacja:
0
Miejscowość: Rzeszów
02-23-2023, 9:16
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-23-2023, 9:17 przez Roni0127.)
Widzę że ruch na forum niewielki ale to tylko potwierdza jak niecodziennym autem jest Legend.
Niemniej jednak nurtuje mnie temat wspomniany w poprzednim poście więc zapytam jeszcze raz dla przypomnienia się.
Dzisiaj dokładniej sprawdziłem temet wiatraków przy włączonej klimie i mimo chłodniejszej temp. po włączeniu A/C wiatraki się włączyły i nie wyłączają się aż do momentu wyłączeniu klimy, czyli po wlaczeniu klimy chodzą non stop. Zadzwoniłem nawet do ASO i tam powiedzieli że, jak dobrze zrozumiałem, kompres pracuje na zmiennym natężeniu (chodź nie wiem do czego to było) i coś tam jeszcze mi gość poopowiadał i podsumował że w Legendzie tak może być, że wentylatory po włączeniu klimy kręcą się ciągle. Zapytał jeszcze, czy pracują na dużych obrotach czy tak spokojniej? To powiedziałem że bardziej na tym spokojniejszym stopniu bo tak to w zasadzie wygląda. To stwierdził że tak to może działać. No i słowo klucz to: "może działać". Powiem szczerze że bez przekonania zakończyłem rozmowę.
Dlatego pytam o to tutaj na forum, bo w dotychczasowych wozidłach miałem tak że przy niskich temperaturach wiatrak się nawet nie włączył a jak włączył to na chwilę i zaraz się wyłączał.
A jak jest w KB1?
Czy faktycznie po wlaczeniu klimy bez względu na temperaturę otoczenia (w tym przypadku niską) te wentylatory przy chłodnicy pracują ciągle?
Może ktoś wie czy tak ma byc?
A może ktoś w wolnej chwili może zerknąć jak to u niego działa i podzielić się spostrzeżeniami?
Była by to cenna informacja dla spokojności lub bodziec do podjęcia działań naprawczych.
Z góry dzięki za wszelki informacje.
Liczba postów: 216
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Zerknąłem, choć w garażu przy 15°... Przy włączonej klimie obydwa pracują. Przy okazji sprawdzę jeszcze jak jest na dworzu..
Liczba postów: 216
Liczba wątków: 4
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Sprawdziłem na zimnym silniku przy temperturze 0°
Wiatraki przy włączonej klimatyzacji nie kręcą się.