honda legend - strona główna

Pełna wersja: Problem ze skrzynią
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam

NIedawno stałem się posiadaczem Legendy. Przez 3 tygodnie nie miałem żadnych problemów. Wczoraj zrobiłem 100km po trasie, gdzieś po 50 wyłączył się obrotomierz.

Po 2 godzinkach postoju wyjeżdżając z domu miałem wrażenie jakby gdzieś gubił drugi bieg. W pewnym momencie zaczął wpadać luz. Bez znaczenia czy na D,S czy 2 wpadał po kilkunastu metrach luz, zmiana biegów nie działała, R również. Dopiero po ponownym odpaleniu silnika biegi zaczęły działać, ale znów tylko na kilkadziesiąt metrów.

Dziś rano jak odpaliłem legende zaczęła migać kontrolka S4. Na D jeździ tylko na 3 biegu, na S nie zdążyłem sprawdzić, ale rusza. Obrotomierz już działa.

Muszę dziś zrobić około 100km po trasie, czy jeżeli nic nie wymyśle mogę tak jechać z nadzieją że nie uszkodzę skrzyni jeszcze bardziej??
Witaj jako pierwszy użytkownik Legend G1 i pierwszy poster Oczko

Przechodząc do Twojego problemu, ciężko jest wróżyć z fusów, ale problem Twojego auta to sprawa ECU lub innego ustrojstwa elektrycznego. Nie wygląda mi to na uszkodzenie mechaniczne.

Czy jeżdzić można.. no można.
Witam, wydaje mi się że są jeszcze inni właśniciele G1. No ale skoro jestem pierwszy to inni będą pewnie się uczyć z moich doświadczeń.

Faktycznie jeżdzić można, 100km tylko na 4 biegu bez problemu (i trzech niższych :/)
Zastanawiałem się czy to może czujnik prędkości, ale w pierwszej kolejności zmierzyłem rezystancje cewek (chyba to cewki, zawory, w manualu: "shift control solenoid valve assembly"), manual mówi że w temp. 25 stopni powinno być 16-20ohm a mi pokazało po 35, tak samo jak w skrzyni którą dostałem od poprzedniego właściciela. Na ECU miga czerwona dioda, wytukiwała kod 1 i 2. Po podłączeniu cewek spowrotem wystukuje tylko kod 2, kontrolka s4 przestała migać, ale na trybie S ciągle tak samo jak na D, tylko bieg 4, S4 załącza się ale nic to nie zmienia. Zapomniałem że odłączałem jeszcze akumulator, z nadzieją że ECU się zrestuje czy czoś.

Gdy wyciągnąłem cewki ze starej skrzyni okazało się że były strasznie zabrudzone. Tak sobie pomyślałem że mogę mieć tak w zamontowanej skrzyni, zastanawiam się czy może tu tkwi problem. Jeszcze się dokształcę, poczytam, jeżeli nic innego nie wymyśle zaczne od czyszczenia tego, oraz płukania skrzyni, Czy w G1 też mam wymienny filtr w skrzyni?
padła cenna informacja. Mruga błędem. Co błąd oznacza?

jeśli nie masz w pDF to tu masz on-line:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.atfinley.com/service/index.php">http://www.atfinley.com/service/index.php</a><!-- m -->
Niestety z angielskim technicznym nie radze sobie za dobrze.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/hpO...directlink
z tego widzę tylko tyle że muszę tą cewkę sprawdzić. Ale... S4 już nie miga, wcześniej migało i wystukiwało błąd 1 i 2, teraz tylko 2. Dziś odłączyłem akumulator na noc, zobaczę co z tego będzie.

A zapytam jeszcze czy wyjmując te cewki ma prawo wypłynąć olej ze skrzyni?
może to być coś z jakością połączeń kablowych. Może być brak masy lub brak + lub uszkodzone selenoidy.

nt. wypływającego oleum nic Ci nie powiem bo nie mam pewności, lepiej sie przygotować na wyciek Uśmiech
Po całonocnej przerwie w dostawie energii z akumulator komputer już nie wystukuje błędów, do pierwszego zatrzymania była tylko 3 na D, potem już tylko 4 na D i S, bieg siłowy chodzi dobrze. Wolną chwilą, wyjmę solenoidy, wymienię olej w skrzyni i będę pisał czy coś pomogło.
mogą to również być zaśniedziałe połączenia elektryczne. Najpierw zacznij od błachych spraw zanim narobisz sobie roboty Oczko
Kaczors18, z Łowicza do Łodzi rzut beretem, wdepnij, mam tu zaprzyjaźnionych automatyków, sprawdza tę skrzynię. A jesli masz juz 18 lat to można przy okazji piwko zrobić Oczko
Dzięki Peter za propozycję, jeżeli w swoim garażu sobie z tym nie poradzę pewnie skorzystam. A póki co tak jak pisze Legend95 posprawdzam podstawy. Moja skrzynia była wymieniana przez poprzedniego właściciela, więc możliwe (mam nadzieje) że tylko coś nie styka.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8