honda legend - strona główna

Pełna wersja: Wymiana filtra w skrzynie automatycznej
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Dotyczy to tylko modeli z automatyczną skrzynią biegów. Skrzynia manualna jako prosta konstrukcja i mniej zaawansowana technicznie nie posiada żadnego filtra prócz magnetycznego korka spustowego.

NIestety większość warsztatów i ASO upiera się, że ówże filtr wymienia się tylko przy naprawie głownej skrzyni. NIe jestem pewien czy wynika to z zaleceń producenta czy raczej z "praktyki zawodowej" tymbardziej, że wymiana filtra jest bardzo prosta. Jej jedyna uciążliwość polega na przymusie dość znacznego podniesienia niskiego auta(w zależności d gabarytów wykonującego wymiane Oczko ) lub kanału.

A więc:

1)Zamawiamy części, a potrzebne nam będą:

-filtr skrzyni biegów(w ASO 330pln) - dobieramy po numerze VIN w EPC i wtedy zamawiamy. Filtr wygląda tak:
[Obrazek: 04b2e1499497f70c.jpg]


2)kupujemy Gumowy o-ring(koszt 12pln w ASO), który przychodzi w to miejsce:

[Obrazek: de0c89fc7fc56092.jpg]

3)kupujemy uszczelkę miski-przy montażu nie używamy silikonu czy innych środków uszczelniających.

21813-P5H-000 (95) - praktycznie nie spotykany - z moich informacji wynika, że są to skrzynie po czerwcu 1995. Bardziej skłaniam się do wersji, że jest to skrzynia Acury Legend GS czyli modelu, kótry ma 230KM
21813-PY4-000 (91-94) - wiekszość naszych Hond ma ten właśnie numer uszczelki filtra.
Oznaczenie możemy sprawdzić samemu-na misce olejowej znajdziemy odpowiedni symbol:

[Obrazek: 406c512731cd69bb.jpg]


Fotka uszczelki misko "od środka"

[Obrazek: eecea70f3bf814c5.jpg]

Skoro mamy już wszystkie części można się wziąść do pracy Uśmiech

1)podnosimy smaochód z prawej strony bo z tej znajduje się korek spustowy oleju z AT. Odkręcamy śrubę i wypuszczamy olej do miski/brytfanny, etc. Gdy wiekszość spłynie wkręcamy korek w należny dla tegoż korka otwór.

2)podnosimy drugą stronę samochodu, aby móc swobodnie się pod niego wczołgać i przystępujemy do odkręcania miski.

3)Wszystkie śruby z miski olejowej są takie same więc nie trzea ich segregować przy ich odkręcaniu. Warto przygotować soie jakieś szmaty bo po zdjęciu miski będzie kapać z bebechów skrzyni.

4)Gdy ściągneliśmy miskę ujrzymy owy filtr, który jest mocowany 3 śrubkami-tutaj są różne od siebie długościa śruby więc pamiętajmy ich ułożenie. Odkręcamy te w oznaczone żółtym okręgiem.

[Obrazek: af10f7ba54f0969b.jpg]

5)Wyciągamy filtr i upewniamy się czy o-ring z "dziubka" filtra nie został nam w skrzyni.

6)bierzemy nowy filtr i o-ring i nasadzamy na "dziubek" filtra AT w miejsce starego. Filtr ostrożnie wkładamy w miejsce, z którego go wydobyliśmy, ale UWAGA! Upewnij się czy wsadziłeś go do końca-będzie trzeba użyć siły i go wcisnąć-powoduje to o-ring, który wchodzi w kanał w skrzyni-można o-ring z zewnątrz posmarować czystym olejem, aby byłonam łatwiej tą czynność przeprowadzić.

7)dokręcamy śruby z filtra AT (3 sztuki) z siła równa 21NM.

8)Zakładamy nową uszczelkę miski olejowej-pamiętajmy o dwóch kołkach ustalających, które znajdująsie w otworach śrub w misce.

9)Miskę dokręcamy z siła 21NM.

10)NIE zapominamy wlać oleju-oczywiście HONDA-ZF1

Po tym zabiegu Wasza skrzynia będzie na pewno dużo kulturalniej pracowa, a w szczególności zmiany z 1 na 2 będą plynniejsze. Przed wymianą filtra warto przełukać naszą AT dokonując np 3-4 wymian oleju, w krótkim czasie-np co 100-200km- wtedy będziemy mieć pewność, że mamy święzy olej w układzie.

Producent podaję, iż przy wymianie oleju wlewamy 2,7l
Przy wymianie filtra 3.3l
Te wartości są zmienne-wszystko zależy na jak długo pozostawimy samochód z odkręconym korkiem spustowym z AT- mi się udało w ten sposób skapać 4.2 litra- samochód został pozostawiony na noc.
A cały układ ma pojemnośćw znacznie ponad 7litrów!!!

Przyjemnej pracy Oczko


Wprowadziłem małą poprawkę - popełniłem bląd w numerach części.
Czy ktoś stosował już ten zamiennik :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.midparts.com.pl/Honda_MPYA_Filtr_oleju-1703.html">http://www.midparts.com.pl/Honda_MPYA_F ... -1703.html</a><!-- m -->

Za filtr w ASO to kupię sobie 5 zamienników - ino czy one coś warte..?
baltom napisał(a):Czy ktoś stosował już ten zamiennik :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.midparts.com.pl/Honda_MPYA_Filtr_oleju-1703.html">http://www.midparts.com.pl/Honda_MPYA_F ... -1703.html</a><!-- m -->

Za filtr w ASO to kupię sobie 5 zamienników - ino czy one coś warte..?


chciałem kupić ten filtr od nich, ale od razu gdzieś przypomniał mi się artykuł w Auto Technice Motoryzacyjnej nt filtrów powietrza i filtrów oleju do samochodów osobowych. Nie zagłębiając się w długi fachowy artykuł autor wysnuł wniosek, że niby taki filtr się niczym nie różni ogromne z zewnątrz, a znaczenie ma jego wewnętrzna konstrukcja, gęstość użytego papieru itp. Ponoć zamienniki są gorsze jakościowo co wpływa w przypadku filtra oleju na pogorszenie filtracji substancji jak i takim filtrom zdarza się puszczenie do układu nazbieranego syfu. Zapewne jest to jakiś pogląd. Chyba trochę mu uległem - do Hondy uzywam tylko oryginalnych części - może robię błąd- póki mnie na te błędy jakoś stać będę je popełniać Oczko

Przejechałem wiele kilometrów różnymi samochodami, w których były montowane nieoryginalne części i nic wielkiego się nie działo - auta jeździły bezawaryjnie.

Podobnie będzie zapewne w przypadku tego filtra, który składa się z siateczki metalowej oaz kanaliku prowadzącego olej. Zapewne jeśli ten zamiennik jest gorszy od oryginału to już się o tym nie dowiesz, jako , że ten proces jest tak długotrwały, iż prędzej sprzedasz auto lub z innych przyczyn się z nim rozstaniesz niż uszkodzeniu ulegnie skrzynia biegów z powodu wad nieoryginalnego filtra.
Również przypuszczam, że w tym wypadku pokutuje zasada odnosząca się do częstotliwości wymian, a mianowicie lepiej jest wymieniać zamiennik co 20 tyś km niż oryginał co 100 tyś km.

Zamienniki to niestety loteria gatunkowo - jakościowa bo nie raz można było doświadczyć zderzaka z zamiennika, któy opadał albo miał krzywe mocowania lub też błotnik, który skorodował szybciej niż powinien....

Kup, pomacaj, sprobuj i powiedz nam co to jest warte...
Wiem, że do Hondy bym go nie kupił, ale wiem też, że w Acurze bym go spróbował Oczko
Do Hondy nie a do Acury tak..? Jakieś osobiste podstawy ma ta teoria ?
Filtr asb w aso kosztuje okołu 100 $ używaną skrzynię kupisz od 250 $ - proporcje nieco zachwiane.
Gdybym jeździł nowym Legendem za dwie i pół stówy to bym się nie zastanawiał - ale gdy serwis skrzyni na oryginalnych częściach wynosi 5% wartości 14 letniego auta..
Nie podważam teorii wyższości oem na zamiennikami wybieram złoty środek - a jaki będzie się okaże.
Honda jest w zbyt dobrym stanie i mentalnie nie jestem gotowy na wkładanie zamienników. Acura jeździła praktycznie od nowości w Polsce i jej stan jest jaki jest - nie jest zły, ale... Uśmiech

Nie neguję zamienników, faktu ich istnienia i stosowania. Dzięki temu, że ktoś to produkuje ceny niektórych części w ASo mocno spadły, a i użytkownik nie jest przymuszony do drogich oryginałow. Indywidualna decyzją jest to, kto jakich części używa do swojego samochodu. Jeśli producent zaleca wymianę ATF-u w skrzyni co 80 tyś km to można przyjąć, że wykonywać tę czynność można co 60 tyś wraz z filtrem - nawet filtr zakupiony w ASO za te ponad 300pln rozłożony na koszt eksploatacji pojazdu podczas tego dystansu nie staję się wygórowanym kosztem.

Finalnie nie kupiłem bo znalazłem OEM za dobre pieniądze.
Witam, bardzo ładnie wszystko opisałeś. Jestem świeżym właścicielem Legendy 2G i mam pytanko. Chodzi o to że poprzedniemu właścicielowi najprawdopodobniej pękł jakiś przewód związany ze skrzynią i dolał oleju typu DEXTRON II. Skrzynia ogólnie chodzi pięknie- nie ma z nią żadnych problemów. Tylko zastanawiam się czy nie warto by było wymienić olej? Nie wiem jaki był wcześniej a mieszać ich nie można. I czy wymiana pomoże skoro w całym układzie jest 7 litrów a wymienić można powiedzmy nie całe 5l... Jestem studentem- co prawda pracującym, ale wiadomo... Wykonać tej czynności 2-3-4 razy nie dam rady...
PO moich ostatnich doświadczeniach z automatem, po tym jak widziałem co się dzieje z olejem po niepełnej wymianie, mogę Cię tylko poradzić byś nie zmieniał oleju. Jeżeli nie wiesz co było lane wcześniej to chyba lepiej w ogóle nie wymieniać niż mieszać. Radze poczekać i zrobić to porządnie.
Temat zamienników jwst tematem bardzo szerokim.
ZAstanówmy się czy któryś producentóaut wytwarz sam wszystkie części do produkcji samochodów? jeszcze o takowym nie słyszłem. Prawda jest taka że wszyscy mają kooperantów produkujących poszczególne części. Ci z kolei kooperanci nie żyją tylko z produkcji części na pierwszy montaż ale produkują również części podd własną marką jako zamienniki (Valeo, Bosch Denso).
Cały problem polega na tym aby wiedzieć jakich producentów części kupować a jakich nie. Nikt z tych producentów nie bawi się w produkcję osobno na sprzedaż detalicznnna i osobno dla fabryki.
Cały problem załatwia kartonik z logiem firmy np.Honda. I wtedy cena już szybuje w górę.
Co rozumiesz przez określenie "porządnej wymiany oleju"? Obawiam się że poprzedni właściciel nie wiedział co było w skrzyni, a wlał co było na CPN`ie- (Dextron II) po tej dolewce zrobił może z 1000 km. I w ten sposób już doszło do zmieszania rodzajów oleju. Zastanawiam się jak długo mogę tak jeździć...
Dla mnie porządnie to wylać olej z konwertera i całej skrzyni co do kropli, a jak nie ma na to możliwości to ewentualnie tak jak pisał Legend95 - wymienić co kilkaset kilometrów. W samym konwerterze po wyjęciu skrzyni ja wylałem jeszcze około 2 litrów oleju. Widziałem olej po zmieszaniu, zapycha on kanaliki w skrzyni, do zaworów (solenoidów) czasem olej już nie ma siły przepłynąć. Przeleciałem sporo stronek o ASB, rozmawiałem z profesorami i technikami na uczelni, niby żadnej nowości nie usłyszałem, ale każdy mówi jedno - olej to podstawa, i w przypadku ASB jak nie masz pewności co było to lepiej nie zmieniać niż mieszać. Jest szansa oczywiście że nic się nie stanie, że trafisz w dobry olej. Ale jak nie to i tak będzie Cię czekała szybciej niż później kolejna wymiana.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11