11-16-2012, 3:58
w sumie to najwieksze przeciazenia skrzyni wystepuja podczas zmiany biegow przy wysokiej predkosci obrotowej , dlatego tez większość skrzyń wyposażonych w sekwencjonalny sterownik sterujacy przeklania jest bardziej narażony na uszkodzenia jeżeli zaistnieje możliwość ciągłej zmiany biegów w wysokich partiach obrotów , drugi aspekt czym wiecej NM posiada silnik tym większy nacisk na skrzynie by przenieść moc na kola , czesto jest tez problem z przegrzewaniem sie Oleju w skrzyni biegow , czasem tak jest ze chlodniczka Olejowa ma zapchane kanały poprzez odkształcenia od kamyczków lub zapchana smiecmi , warto tez przy wymianie Oleju w skrzyni przepłukać chodniczke i przeczyścić lamele zewnętrznie , ogólnie Automat nie jest wyczynowy i decydujac sie na AT trzeba niestety albo i stety zrezygnować z pewnych uciech jak np redukcja przy 140km/h , kupujac samochód używany trzeba sie liczyć z konsekwencjami skrzyni automatycznej ryzyko jest dos pokazne bo najmniejsza ingerencja niesie takie same koszta a sa to odpowiednio 3-5 tysi pln dodatkowo moga wystąpić powikłania ponaprawowe , co innego skrzynia MT sprzęgło sie wymienia bo sa oznaki a w Automacie Auto przestaje jechac i koniec ,
ja miałem oprócz automatycznej skrzyni w BMW dodatkowo Diesel i Turbinę czyli tak zwany zestaw naprawczy naprawia sie wszystko kolejnosc dowolna koszt = wartosc pojazdu to jest dopiero frajda ,
wracajac do tematu to 20-30s postoj na D nie powinien nadmiernie sie naprzykszac skrzyni , ale bardzo wazne jest jezeli przełączamy na N to przy ponownym przełączeniu na D trzeba 2-3s odczekac i dopiero wtedy ruszamy , czyli pomarańczowe stajemy i N czerwone N ostatnia faza czerwonego D pomarańczowe i zielone ruszamy
ja miałem oprócz automatycznej skrzyni w BMW dodatkowo Diesel i Turbinę czyli tak zwany zestaw naprawczy naprawia sie wszystko kolejnosc dowolna koszt = wartosc pojazdu to jest dopiero frajda ,
wracajac do tematu to 20-30s postoj na D nie powinien nadmiernie sie naprzykszac skrzyni , ale bardzo wazne jest jezeli przełączamy na N to przy ponownym przełączeniu na D trzeba 2-3s odczekac i dopiero wtedy ruszamy , czyli pomarańczowe stajemy i N czerwone N ostatnia faza czerwonego D pomarańczowe i zielone ruszamy