honda legend - strona główna

Pełna wersja: Wibracje 1700-2100rpm
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Witam, czy jest jakieś sprawdzone rozwiązanie tego problemu? Pozdrawiam
Panowie oddałem swoją KA9 do serwisu Largo w Gdyni ( dawny ASO HONDA) na sprawdzenie wycieków oleju i wibracje przy 2300 obr, Mechanik zadzwnił do mnie i zanim rozebrał powiedział ze on stawi na żle zamontowany rozrząd ( wałki wyrównoważające ) - pomyślałem że to słaba koncepcja  tym bardziej że sprzedający zapewniał że rozrząd był robiony u jakiegoś super mechanika...  i powiedziałem żeby zajął sie wyciekami oleju - wyszło że leje sie z simeringu wału i pompy olejowej więc i tak musieli zdejmować rozrząd - więc powiedziałem żeby robili - po kilku godzinach zadzwonili i powiedzieli że rozrząd na wałkach balansowych był ŻLE zamontowany !!! i że to mogło być powodem wibracji. Jak odbiore auto to dam znać.
ponizej załącznik jak prawidłowo zamontować pasek balansowy ( przy pomocy śruby blokującej zamontowanej w specjalnym otworze co uniemożliwia przekręcenie wałka podczas instalacji paska)
[attachment=1196]
Wg mechanika to było powodem wibracji, aczkolwiek miałem także uszkodzoną prawą podciśnieniową poduszkę silnika ( czyli to co ja podejrzewałem jako przyczyne wibracji ) i podczas tej naprawy została ona wymieniona
Wibracji już NIE MA także jedno z powyższych napewno było winowajcą ... a może obydwa Uśmiech
@uzytkownicy ka7,ka8 ktorzy nie maja walka balansowego oraz poduszek podcisnieniowych

ostatnio wymienilem oringi wtryskiwaczy i motor przestał drgać w naszym ukochanym zakresie Uśmiech
dodam tylko ze po tylu latach przy wyciaganiu poprostu rozlecialy mi sie w palcach i nawet jesli wydaje sie wam ze sa ok, to warto je wymienic profilaktycznie bo to smieszny koszt i przyjemna robota

calkiem mozliwe ze u mnie przyczyna bylo lewe powietrze zaciagane przez te oringi badz na tyle male wycieki benzyny ze nie bylem w stanie ich zauwazyć
(06-14-2016, 19:03 )frajcik napisał(a): [ -> ]@uzytkownicy ka7,ka8 ktorzy nie maja walka balansowego oraz poduszek podcisnieniowych

ostatnio wymienilem oringi wtryskiwaczy i motor przestał drgać w naszym ukochanym zakresie Uśmiech
dodam tylko ze po tylu latach przy wyciaganiu poprostu rozlecialy mi sie w palcach i nawet jesli wydaje sie wam ze sa ok, to warto je wymienic profilaktycznie bo to smieszny koszt i przyjemna robota

calkiem mozliwe ze u mnie przyczyna bylo lewe powietrze zaciagane przez te oringi badz na tyle male wycieki benzyny ze nie bylem w stanie ich zauwazyć
Ciekawe info, sprobuje na to rzucic okiem. Nie czules wczesniej zapachu benzyny? Moja coupe zaczela drgac na wolnych i mnie to drazni, bo czuc to na samochodzie. Niestety robie tak niski przebieg roczny,ze odbija sie to na aucie:/ Chociazby ze wzgledu na przebieg (lub jego brak) poduszki wydaja mi sie zlym tropem, bo niby czemu mialyby pasc ? 
Jedyne co mi przychodzilo do glowy, to fakt,ze starzejaca sie guma traci wlasciwosci przez co same poduszki maja mniejsza sztywnosc oraz slabiej tlumia drgania,ale to taka tam teoria. 
wiesz co czasem cos tam czulem, ale raczej tylko zaraz po odpaleniu
u siebie odrazu obstawilem ze to nie poduszki silnika bo drgania na jalowym nie byly jednostajne tylko motor ewidentnie krzywo chodzil
mam jeszcze minimalnie zaolejone 2 cewki zaplonowe wiec musze ogarnac ten temat i juz raczej calosc bedzie si Uśmiech
na deser sproboje ogarnac przewody masowe bo po latach sa juz poparciale, a to kolejna przyjemna dlubaninka na sloneczny weekend
Odkopuje temat. Wibracje w moim ka9 w przedziale +/- 1400-1900 tylko podczas jazdy występowały w sumie cały czas ale po wymianie zawieszenia mam wrażenie że wibracje zmieniły się w jakby ,,bujanie" samochodem:/ Jest to strasznie wkurzające. Do tego zaraz po odpaleniu silnika przez chwilę zawibruje całą buda. Kiedyś pròbowalem znaleść przyczynę, poduszki silnika są ok. Rozrząd wymieniony w 2018 roku. Szlak mnie trafi z tym.
Temat tych wibracji w ka7/8 jest sprawa niemalże naturalną - o dziwo dużo popularniejszą w egzemplarzach udsm (acura) śmiem twierdzić - tu moje przypuszczenia że może być to spowodowane zużyciem koła pasowego a dokładniej rozwulkanizowaniem tłumika drgań (skrętnych?) który za wielką wodą nie występował w ogóle i koło pasowe było monolitem.
Znalazłem na forum, że przy ka9 ( tym bardziej tych obniżonych) podobno pomaga wymiana przegubów. Sam już nie wiem. Wibro jest tylko przy odpaleniu przez chwilę. A przy jeździe to już jak by kołysanie.. Sam nie wiem jak mam to nazwać..
Wsciekly13041991 jak chcesz możemy się ustawić i przejechać moją obniżoną KA9, porównasz sobie czy u mnie też tak jest (ja to nie czuje, ale może mało wrażliwy jestem - u mnie pełny rozrząd był robiony w tym roku).
EDIT.
Dopiero po napisaniu posta zauważyłem, że jednak dzieli nas dość spora odległość.
Carlos - dzięki za chęciUśmiech
Stron: 1 2 3 4 5 6